خبرگزاری موج- کیفیت تولیدات خودروی تندر-۹۰ شرکت‌های ایران خودرو و پارس خودرو باید برابر باشد. آندریاس گابریل، مدیرعامل شرکت رنو-پارس، با بیان این مطلب، عدم کسب مجوز‌های تولید تندر-۹۰ از سوی ایران خودرو را به‌شدت تکذیب کرد و افزود: مجوز تولید تندر-۹۰ به هر دو کارخانه ایران خودرو و سایپا اعطا شده است و هم اکنون مشغول بررسی وضع کیفیت خدمات پس از فروش این شرکت‌ها و مجوزهای مربوطه فعالیت هستیم.

وی خودروی تندر-۹۰ پارس خودرو و ایران خودرو را یکی دانست و اظهار داشت: سعی داریم کیفیت تولیدات هر روز افزایش یابد و باید بگویم که کیفیت تولید تندر-۹۰ هر دو کارخانه باید در یک سطح باشد.

گابریل در پاسخ به اینکه «آیا شرکت رنو برنامه و استراتژی برای ثبت نام مجدد تندر-۹۰ در سال‌جاری دارد؟» اظهار داشت: ما و شرکت رنو هیچ گونه دخالتی در ثبت نام تندر-۹۰ نداریم چراکه اینگونه تصمیم‌گیری‌ها در سیستم ایران خودرو و سایپا برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرعامل رنو-پارس در خصوص این مساله که «نقش پارس خودرو در قرارداد ال-۹۰ را چگونه ترسیم می‌کنید چراکه مدیرعامل پارس خودرو (عضو گروه خودروسازی سایپا) در بیشتر مراسم‌های رسمی حضور ندارد»، گفت: این سئوالی نیست که بنده پاسخ گوی آن باشم و به سایپا و پارس خودرو مربوط می شود البته باید بگویم که ارتباط من به نمایندگی از رنو-پارس با مدیرعامل پارس خودرو مناسب است و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا شرکت رنو برای تاخیر در تولید و واگذاری‌های تندر۹۰، جرایمی برای شرکت‌های تولیدکننده در نظر می‌گیرد؟» بیان کرد: ما همه در کشتی تولید تندر-۹۰ حضور داریم و این طور نیست که جریمه‌ای در خصوص این اتفاقات در نظر بگیریم، البته باید کارها پیش روند و به دلیل اینکه خودروی تندر-۹۰، محصولی مرغوب و تقاضا برای آن بالا است بالطبع در این مسیر با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

گابریل همچنین در خصوص این موضوع که به دلیل خودروساز و قطعه‌ساز نبودن شرکت رنو پارس، این شرکت با مشکلاتی در ورود و خروج کالا مواجه است و در برهه‌هایی از زمان شاهد زمان بر شدن ورود قطعه خودروی تندر-۹۰ به کشور و توقف خطوط تولید شده‌ایم، گفت: بله، این مشکل وجود دارد و هم اکنون با مقامات وزارت صنایع و معادن در حال چانه زنی و رفع این مساله هستیم که به زودی حل خواهد شد.

وی در پایان شاخ و برگ دادن به مسائل حاشیه ای و شایعات را برای ایران و آینده صنعت اتومبیل سازی خوب ندانست.