خبرگزاری فارس: معاون تولید وزارت صنایع و معادن گفت: بحث ادغام خودروسازان از بعد نظری مطرح شده و از این بعد نیز می‌تواند ادامه پیدا کند. محسن حاتم درخصوص بحث‌های مطرح درباره ادغام خودروسازان اظهار داشت: با الگوهای فعلی آمادگی ادغام خودروسازان وجود ندارد و برنامه‌ای نیز در این باره مطرح نیست.

وی افزود: بحث ادغام خودروسازان می‌تواند از دیدگاه‌ نظری ادامه پیدا کند تا به جمع‌بندی و تعاملی برسد، اما اینکه فکر کنیم جمع‌بندی در این باره صورت گرفته و تصمیمی گرفته شده است واقعیت ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: بحث ادغام و یکپارچه‌سازی همواره در بنگاه‌های تولیدی مطرح است و فرضیه و تئوری جدیدی نیست. این بحث همواره مطرح بوده که با ادغام خودروسازان مزیت‌های رقابتی آنان افزایش می‌یابد.

حاتم گفت: بحث ادغام در ارتباط با بسیاری از بنگاه‌های دیگر نیز می‌تواند مطرح باشد. ما شاخصی را به نام ضریب تمرکز داریم که نشان‌دهنده میزان انحصار است. وقتی ضریب تمرکز افزایش پیدا می‌کند ناگزیر مراقبت‌های دستگاه‌های دولتی باید افزایش یابد.

وی درخصوص بحث تشکیل معاونت خودرو در وزارت صنایع و خروج خودروسازان از چتر سازمان گسترش اظهار داشت: هم‌اکنون ما در وزارت صنایع اداره کل ماشین‌سازی و نیروی محرکه داریم که در حوزه معاونت امور صنایع وزارتخانه است و بحث تولی‌گری و سیاست‌گذاری در حوزه خودرو را معاونت امور صنایع عهده‌دار است.