سایپا نیوز- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ضرورت همکاری خودروسازان داخلی با شرکت‌های مطرح بین‌المللی جهت پیشرفت و توسعه این صنعت در داخل خبر داد و گفت: بازار خودروی ایران بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری و همکاری تولیدکنندگان جهانی است. سعید مدنی با اشاره به برگزاری همایش صنعت خودرو اظهار کرد: با توجه به حضور خودروسازان خارجی در ایران می‌توان الگوبرداری از توانمندی‌های آنان را راهگشای توسعه و ارتقای جایگاه خودروسازی در ایران قلمداد کرد.

وی افزود: حضور خودروسازان مطرح جهانی در ایران زمینه‌های گسترش همکاری‌های مشترک را بیش از گذشته فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به این مطلب که توانمندی و امکانات تولید خودرو در ایران در منطقه بی‌بدیل است، تصریح کرد: خودروسازان جهانی به خوبی بر این موضوع واقفند که خطوط تولید و امکانات موجود در ایران در سطح بسیار بالایی قرار داشته و ظرفیت کشور این امکان را فراهم کرده که با سرمایه‌گذاری و انتقال تجربیات، سودآوری فراوانی را در داخل و خارج نصیب ما و این شرکت‌ها کند.

مهندس مدنی خاطرنشان کرد: خودروسازی در ایران به عنوان دومین صنعت مهم کشور تلقی شده و در صورت فراهم شدن شرایط لازم از جمله اصلاح روابط با شرکت‌های خارجی می‌توان سرمایه‌گذاری دراز مدتی در زمینه فناوری و اشتغال کرد.