ایسنا- یک عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی سوخت خودروها، آلایندگی صنایع داخلی و خودروهای تولید داخل را از عوامل آلودگی هوا عنوان کرد و گفت که برای مقابله با آلودگی هوا باید قاطعانه و عملیاتی وارد شد. محمدجواد نظری‌مهر با تاکید بر اینکه محیط زیست، استاندارد و وزارت کشور نباید تنها به شعار دادن بسنده کنند، گفت: ما این همه تولید ماشین داریم که برای کشور مرگ‌آور است و سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. ما اکنون خودروهایی تولید می‌کنیم که شاید اروپا سال‌ها قبل آنها را ترک کرده و در زباله‌دان تاریخ انداخته است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از سوخت یورو ۴ برای خودروها، افزود: هزاران ماشینی که در کلان‌شهرها به صورت ناقص و غیراستاندارد می‌سوزند آلودگی شدیدی ایجاد می‌کنند و سود کلانی را به جیب سازندگانشان سرازیر می‌کنند، اما در مقابل سلامت انسان‌ها را به خطر می‌اندازند، بنابراین اینها باید از رده خارج شوند.

نظری‌مهر در ادامه با اشاره به تولید ۲۵ هزار لیتر بنزین یورو ۴ در کشور گفت: هر قدر که بنزین یورو ۴ در کشور تولید می‌شود باید آن را مصرف کنیم نه اینکه آن را با بنزین یورو ۱ مخلوط کنیم و نتیجه آن نهایتا این باشد که باز هم محیط زیست آلوده‌تر شود.