تسنیم - وزیر صنعت در بازدید از سایپا با تاکید بر اینکه راه‌حل سود ده کردن شرکت‌های خودروساز فقط افزایش قیمت نیست و هرگونه افزایش قیمتی در خودرو باید با هماهنگی و تایید دولت باشد، گفـت: با نامه‌نگاری صرف نمی‌توان به بازارهای صادراتی رسید.

به گزارش «شاتا» محمدرضا نعمت‌زاده در بازدید از خطوط مختلف گروه خودروسازی سایپا با بیان این مطلب افزود: باید روی تولید صادرات‌محور تمرکز کرد و بازارهای جدیدی برای فروش محصولات خود در اقصی نقاط دنیا بیابیم.
وی با بیان اینکه «مخالف سوددهی شرکت‌های خودروسازی نیستیم» افزود: سوددهی در هیچ‌کجای دنیا با افزایش قیمت میسر نمی‌شود؛ بلکه با اتخاذ راه‌های مختلف‌ این امر صورت می‌گیرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی باید بدهی‌های خود را چه در حال و چه در گذشته تسویه نمایند، افزود: با به‌کارگیری خلاقیت‌ها می‌توان از کمک‌های دولت و خزانه بانک مرکزی بی‌نیاز شد.
نعمت‌زاده با تاکید بر روند افزایشی رضایت مشتری گفت: با افزایش تیراژ تولید و کیفیت آن و تعیین کردن قیمت‌های رقابتی به‌طور حتم سود مناسبی عاید شرکت‌های خودروسازی می‌شود. وی همچنین گفت: خرید سهام شرکت‌های خودروسازی خارجی، استفاده از تجارب شرکت‌های خودروسازی دنیا، بهره‌گیری از نیروی انسانی ماهر و هوشمند، استفاده حداکثری از توان فنی و مهندسی روز دنیا می‌تواند برای خودروسازان حاشیه سود ایجاد کند که دیگر نیازی به افزایش قیمت ناگهانی نداشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با بهره‌گیری از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن می‌توان تعهدات خود را انجام داده طرح‌های نیمه‌تمام را به پایان رسانید.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیات‌مدیره شرکت‌های خودروسازی باید توان و انرژی خود را بالا ببرند، افزود: با نامه‌نگاری صرف نمی‌توان به بازارهای صادراتی رسید.
وی با بیان اینکه برای صادرکنندگان کالاهای مختلف تولیدی از جمله خودرو باید موانع صادراتی را برداشت، افزود: اگر در این خصوص مقررات صادراتی نیاز به اصلاح داشته باشد آن را به‌جد و به‌موقع لغو خواهیم کرد.