گروه خودرو: یک ماه قبل در چنین روزی، رئیس شورای رقابت آخرین هفته فروردین را زمانی اعلام کرد که قرار بود فرمول نهایی قیمت‌گذاری خودرو در آن نهایی شود. حالا چهار هفته از این گفته رضا شیوا می‌گذرد و نه تنها خبری از نهایی شدن فرمول تعیین قیمت خودرو نیست؛ بلکه جلسات این شورا نیز برای دومین بار در ماه جاری لغو می‌شود. لغو جلسات شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو در حالی برای دومین بار رخ داده است که تاکنون هیچ توضیحی در رابطه با چرایی آن ارائه نشده است.

با تغییر رئیس شورای رقابت، تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو در راس برنامه‌های شورا قرار داده شد تا با تکیه بر فرمول جدید قیمت خودرو نهایی شود. این تصمیم در حالی در شورای رقابت گرفته شد که چندی بعد، تاکید دولت بر ثبات قیمت خودرو آشکار شد. به این ترتیب با توجه به اینکه دولت تصمیمی برای تغییر قیمت خودرو ندارد، شورای رقابت چه کارکردی برای تعیین قیمت خودرو می‌تواند داشته باشد؟

روز گذشته عیسی امامی، عضو ناظر شورای رقابت با اعلام لغو جلسه این شورا به فارس گفت: هنوز نرخ تورم بخشی خودرو از سوی بانک مرکزی اعلام نشده است و شاخص‌های جدید کیفیت خودرو نیز هنوز نهایی نشده‌اند.

با توجه به تمام این اتفاقات این سوال مطرح می‌شود که آیا شورای رقابت در حال کنار گذاشته شدن از روند قیمت‌گذاری خودرو است یا روند تدوین فرمول جدید قیمت‌گذاری ادامه دارد؟

مسوولان شورای رقابت در حالی در مقابل لغو جلسات این شورا سکوت اختیار کرده‌اند که قرار بود در صورت بازنگری در شاخص کیفیت خودرو، تعدیل قیمت خودرو اتفاق بیفتد.

با توجه به سکوت شورای رقابت در مقابل سرنوشت قیمت خودرو و اینکه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مدت‌ها است که در تعیین قیمت خودرو نقشی ندارد، به نظر می‌رسد تلاش دولت برای تثبیت قیمت خودرو عملکرد این دو سازمان را برای تعیین یا نظارت بر قیمت خودرو خنثی کرده است.