سایپا نیوز: معاون مدیرکل گروه صنایع جنوب چین در راس هیاتی بلند پایه از شرکت سایپا بازدید کرد و در حاشیه این بازدید تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری مشترک با گروه خودروسازی سایپا امضا شد. هیاتی متشکل از مدیران ارشد گروه خودروسازی چانگان و گروه بین‌المللی جنوب چین ضمن بازدید از خطوط تولید تیبا ۲ در شرکت سایپا تفاهم‌نامه همکاری سرمایه‌گذاری مشترک با این گروه خودروسازی را به امضا رساندند. در این مراسم سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر قابلیت‌های گروه خودروسازی چانگان ابراز امیدواری کردکه اهداف تولید و صادرات سایپا با توجه به وجود نیروی انسانی ماهر و باتجربه و به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب قطعه سازی به سرعت محقق شود و برای به دست آمدن این اهداف شرکت سایپا آمادگی سرمایه‌گذاری مشترک را دارد و از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران استقبال می‌کند.

وی از افزایش ظرفیت تولید خودرو در گروه خودروسازی سایپا در سال‌جاری و ایجاد تنوع در سبد محصول خبر داد.

در این مراسم، لی شاوو، معاون مدیرکل گروه صنایع جنوب چین گفت: اعتقاد دارم بنای محکمی در همکاری مشترک دو گروه خودروساز گذاشته شده است و به آینده این همکاری‌ها بسیار امیدوارم. لی با اشاره به اینکه چانگان برند ملی اول چین به حساب می‌آید و در بین ۵۰۰ شرکت اول در دنیا مقام ۲۰۸ را به دست آورده افزود: این شرکت در سال گذشته توانسته با فروش بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو، ۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.

وی گفت: گروه خودروسازی چانگان یکی از مجموعه‌های گروه صنایع جنوب چین است و احتمالا مردم تهران در خطوط مترو با این گروه صنعتی آشنا شده‌اند.

معاون مدیرکل گروه صنایع جنوب چین گفت: در قراردادی که با سایپا به امضا رسیده در مرحله اول ورود خودروها به شکل CBU و به‌صورت واردات خودرو کامل آغاز خواهد شد و در مرحله بعد به‌صورت CKD در سایپا تولید آغاز می‌شود و در مرحله سوم سرمایه‌گذاری مشترک بین دو گروه خودروساز در ایران صورت خواهد پذیرفت.