گروه خودرو: در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ همچنان ادامه دارد، رنو نیز مذاکراتی را برای از سرگیری فعالیت‌هایش در ایران، با دولت‌های فرانسه و آمریکا آغاز کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مدیران رده بالای رنو، این شرکت همزمان با آغاز مذاکراتی که تلاش دارد طی آن موقعیتش را به دولت‌های آمریکا و فرانسه در مورد نوع و نحوه فعالیتش توضیح دهد، به دنبال یک شریک مالی برای ازسرگیری کامل فعالیت‌هایش در ایران نیز هست.

بر این اساس رنو مشتاق است ساخت و فروش خودرو در ایران را با ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، شریکان خود از سربگیرد و بازار قابل‌توجهی را که پیش از تشدید تحریم‌های غربی در سال ۲۰۱۱ از آن برخوردار بود، مجددا به دست بیاورد.

تحلیلگران معتقدند در صورت بهبود روابط دیپلماتیک و کاهش تحریم‌ها، بازار خودروی ایران نرخ رشد سریعی خواهد داشت که فروش آن می‌تواند از دو میلیون دستگاه در سال فراتر رود.

اهمیت بازار بزرگ ایران و منطقه باعث شد تا ماه گذشته مدیرعامل پژو برای گفت‌وگو با مدیرعامل ایران‌خودرو به ایران بیاید. حالا هم خبرها از برنامه‌های رنو برای حضوری قدرتمند در ایران حکایت دارند.

به گفته ژروم استال، مدیر عملکرد رنو، این شرکت حالا به دنبال یک شریک مالی است که طبق همه مقررات بین‌المللی عمل کند و به این شرکت امکان دهد فعالیت‌هایش را در ایران ازسربگیرد. در همین راستا بانک‌های بین‌المللی و ترکیه نیز با رنو وارد مذاکره شده‌اند. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به تلاش رنو برای جذب یک سرمایه‌گذار به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد فعالیت‌های خود را در ایران علاوه بر ازسرگیری، گسترش نیز دهد.

همچنین گفته‌های مدیر عملکرد رنو، نشان می‌دهد این شرکت مشتاق است پیش از رقبای دیگر و پس از هر گونه توافق جامع ایران با غرب، موقعیت قبلی خود را در بازار ایران دوباره به دست آورده و حتی در صورت امکان، گام‌هایی برای گسترش هرچه بیشتر نیز بردارد.