تسنیم: مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه روزانه ۱۵۰ نفر برای تعویض تاکسی فرسوده خود ثبت‌نام می‌کنند، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلاتی مانند افزایش قیمت خودرو مد نظر برای نوسازی تاکسی‌ها روند تعویض خودروهای فرسوده کند است. عیسی محمدپور درباره جزئیات وضعیت ثبت‌نام تاکسی‌های فرسوده برای دریافت خودروهای جدید، اظهار کرد: درحال حاضر حدود ۱۷ هزار تاکسی در تهران وجود دارد که عمرشان بیش از ۱۰ سال است، براساس توافقی که بین ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت و سازمان تاکسیرانی صورت گرفت مصوب شد ۱۵ هزار خودرو نوسازی شود.

وی افزود: تاکنون ۵ هزار نفر اطلاعات خود را برای ثبت‌نام وارد سایت جدید ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت کرده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۱۴۷ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند این درحالی است که ۴۷۰ نفر از افراد مذکور طالب خرید نقدی خودروهای جدید هستند.

مدیر نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه برای تعویض تاکسی‌ها ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۱۵ درصد ارائه می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: شرکت ایران خودرو کد رهگیری یک هزار و ۵۲۴ تاکسی را که می‌توانند پیش فاکتور دریافت کنند معرفی کرده که از تعداد فوق یک هزار و ۲۲۴ پیش فاکتور به تاکسیران‌ها ارائه شده است از این تعداد نیز یک هزار و ۱۸۰نفر به حساب ایران خودرو پول واریز کرده‌اند. وی در ادامه گفت: از اواخر اردیبهشت سال‌جاری تاکنون ۸۲۸ نفر از افرادی که به حساب ایران خودرو پول واریز کرده‌اند، خودروهای جدید را تحویل گرفته‌‌اند؛ اما روند نوسازی ناوگان کند است و از نظر ما قابل قبول نیست.