ایرنا: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو غیرضروری بوده و باید به شرایط قبل بازگردد. رضا رحمانی افزود: در زمینه قیمت‌گذاری خودرو، از شورای رقابت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس دعوت و مدارک و دلایل غیرمنطقی بودن افزایش قیمت‌ها ارائه شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر این اساس قرار شد شورای رقابت موضوع، اسناد و مدارک و دلایل را بررسی کرده و طی مهلت دوهفته‌ای در این زمینه تجدیدنظر شود.

وی افزود: امکان تجدیدنظر قیمت‌ها از سوی شورای رقابت وجود دارد زیرا در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با این شورا به تفاهم رسیدیم که افزایش قیمت خودروها لازم نبوده و ضرورت ندارد.

وی یادآورشد: دولت تورم را کاهش داده، قیمت ارز افت کرده و تحریم خودرو نیز برداشته شده است ضمن آنکه تولید خودرو نیز حداقل دو برابر بیشتر شده و همه این موارد دلیل بر آن است که نباید قیمت افزایش داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت و تنوع نیز بحث‌های مجزایی است که در این زمینه هنوز مبنا قرار نگرفته و در قیمت‌ها محاسبه نشده است. وی تاکید کرد: وظیفه ذاتی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی حمایت از تولید است و از صنعت خودروسازی هم حمایت می‌کنیم؛ اما اعتقاد داریم افزایش قیمت به ضرر صنعت، مجموعه خودروسازی و مردم است.

رحمانی با بیان اینکه تصمیم‌گیری در مورد تعرفه‌ها را به‌صورت قانونی به دولت واگذار کرده‌ایم ادامه داد: اگر احساس شود به حق مردم اجحاف می‌شود و دلایل و مدارک خودروسازان را قانع نکند و احساس لجاجتی در کار باشد مجلس می‌تواند به تعرفه‌ها وارد شود.

وی افزود: مدارک و ادله لازم به خودروسازان ارائه شده و آنها هم در ظاهر گفته‌اند اگر این‌گونه باشد می‌پذیرند.