ایرنا: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان با انضباط مالی بیگانه‌اند و ناتوانی آنها در پرداخت بدهی‌های کلان بانکی، افزایش قیمت خودرو را رقم زد. نادر قاضی پور افزود: مردم نباید تاوان سوء‌مدیریت خودروسازان را بپردازند.

وی اظهار کرد: خودروسازان هنوز وام‌های دریافتی خود از بانک‌ها را پرداخت نکرده‌اند و بدهکار بانک‌ها هستند به همین دلیل این خلأ را می‌خواهند با افزایش قیمت خودرو پر کنند.

وی اضافه کرد: علاوه‌بر این نیروی مازاد شرکت‌های خودروسازی زیاد بوده و خودروسازان توان پرداخت هزینه آنها را ندارند و این عامل نیز از دلایل دیگری است که به افزایش قیمت خودرو کمک کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بدهکاری خودروسازان به بانک‌ها باعث شده قیمت خودروها هشت الی ۱۳ درصد افزایش یابد که این ظلم درحق مردم محروم جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: شرکت‌های خودروسازی که اقدام به راه‌اندازی خط تولید در خارج از کشور کرده و برای راه‌اندازی این خطوط وام‌های کلانی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند امروز توانایی پرداخت این وام‌ها را ندارند به همین دلیل تنها راه را افزایش قیمت خودرو می‌دانند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دولت مخالف افزایش قیمت خودرو است انتظار می‌رود شورای رقابت و صنعت خودرو کشور نیز از آن تبعیت کنند. قاضی پور افزود: خودروسازان در سطح کشور صاحب شرکت‌ها و زمین‌های زیادی هستند که می‌توانند با فروش آنها نه تنها مشکل خود را حل کرده؛ بلکه موجب کاهش قیمت خودرو نیز بشوند.