توسعه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در عراق

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از توسعه خدمات پس از فروش این شرکت در عراق خبر داد و گفت: این خودروساز به‌منظور توسعه سهم خود در بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، صادرات متنوع محصول و افزایش شبکه خدمات پس از فروش در شهرهای عراق را در دستور کار قرار داده است. به گزارش «ایرنا» از ایکوپرس،‌هاشم یکه‌زارع در بازدید استاندار کربلا از سالن‌ها و خطوط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو، افزود: عراق به‌عنوان کشور دوست و همسایه ایران اهمیت زیادی داشته و ایران‌خودرو نگاه ویژه‌ای به این کشور دارد.

وی تصریح کرد: ما در صدد هستیم حوزه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو را در شهرهای مختلف عراق به‌ویژه کربلا گسترش دهیم تا رضایت مردم عراق افزایش یابد.

استاندار کربلا نیز در این دیدار ضمن تحسین پیشرفت‌ها و توانمندی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو، گفت: توسعه و پیشرفت گروه صنعتی ایران‌خودرو منجر به گسترش تبادلات صنعتی میان ایران و عراق خواهد شد.

عقیل الطریحی پس از بازدید از سالن‌ها و خطوط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به عرضه خودروهای خارجی در بازار عراق، اظهار کرد: در بازار عراق خودروهای خارجی ساخت کشورهای مختلف از جمله روسیه وجود دارند که با شرایط اقلیمی و جغرافیایی کشور ما مطابقت ندارند.

وی افزود: این محصولات فقط برای استفاده در فصل زمستان مناسب هستند و با توجه به شرایط آب و هوایی عراق در ماه‌های تابستان کارآیی لازم را ندارند.

عقیل الطریحی بازار عراق را برای محصولات ایران‌خودرو مناسب ارزیابی کرد و گفت: محصولات ایرانی از نظر کیفیت قابل رقابت با محصولات خارجی در این بازار هستند.

وی بازار عراق را پذیرای محصولات و کالاهای جدید توصیف کرد و گفت: بازرگانان و تجار ترکیه حضور پررنگ‌­تری در بازار عراق دارند و قطعا با نگاه مثبت دولت ایران برای گسترش روابط با عراق می‌توان با سهولت بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های مشترک یا مستقل در عراق اقدام کرد تا محصولات ایرانی بیشتری در بازار این کشور عرضه شود.

استاندار تهران نیز که استاندار کربلا را در این بازدید همراهی می‌کرد، ضمن پراهمیت خواندن شهر کربلا، ارتباط ایران و عراق را تاریخی و معنوی دانست و گفت: خودروسازان ایرانی در بازار عراق وارد شده‌اند و شرکت ایران‌خودرو توانسته در این بازار جایگاه خوبی کسب کند.

سیدحسین‌هاشمی بر برگزاری نمایشگاه خودرو در کربلا تاکید کرد و گفت: باید علاوه‌بر صادرات محصول، خدمات پس از فروش مناسبی نیز به مشتریان ارائه شود تا رضایتمندی مشتریان عراقی فراهم شود.