تسنیم: رئیس کمیسیون ویژه تولید مجلس، واردات خودرو لوکس را به ضرر تولید داخل ندانست و با اعلام اینکه بخش قابل توجهی از درآمد گمرک کشور از این محل تامین می‌شود، گفت: ولی نکته اینجاست که امتیار انحصاری خاصی به اشخاص برای واردات خودرو داده می‌شود. حمیدرضا فولادگر گفت: ما در داخل کشور کارخانه‌ای نداریم که خودرو لوکس تولید کند؛ بنابراین نمی‌توان این نتیجه را گرفت که اگر این خودرو وارد کشور شد به تولید داخل ضربه خواهد زد یا خیر.

وی افزود: در مقابل واردات خودرو، واردات کیف و کفش و پوشاک به آن معناست که درحال ضربه به تولید داخل هستیم.

فولادگر با توجه به واردات میلیاردی خودرو در سال ۹۳ گفت: در حال حاضر اصلا پسندیده نیست که ما به این میزان خودرو وارداتی لوکس در کشور داشته باشیم که آن هم در اختیار عده محدودی قرار دارد، اما اگر از بعد درآمدی به داستان نگاه شود می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از درآمد گمرک کشور از این طریق است.

وی با بیان اینکه واردات خودروهای لوکس هم از درصد آسیب‌رسانی کمتری به خودرو کشور برخوردار است افزود: اما نکته‌ای که بتوان درخصوص خودروهای وارداتی لوکس بیان کرد این است که امتیازهای خاصی به اشخاص خاص داده شده است که واردات خودرو از طریق آنها انجام شود مثلا جانبازان یا خانواده‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند یا ورزشکاران که حتی اگر خودشان هم نیاز نداشته از این امتیاز استفاده کرده‌اند که حدود ۴۰ درصد از واردات خودروها از طریق آنها انجام می‌شود.