ایسنا: قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که خودروسازان باید بتوانند خودشان را با خواست مشتریان تطبیق دهند و نظام تولید و فروش را بر اساس خواست مصرف‌کننده تنظیم کنند.


مجتبی خسروتاج درباره تاثیر نخریدن خودروهای داخلی بر بازار خودرو گفت: دولت در سیاست‌های کلان رقابت و فضای عرضه کالا و خدمات، وظیفه تنظیم سیاست‌های کلان را برعهده دارد تا بنگاه‌های تولیدی بتوانند در شرایط رقابتی، خدمات ارائه دهند و به خواست مشتری توجه کنند.


وی با بیان اینکه جایگاه دولت تعیین سیاست‌های کلان و ارائه تدوین مقررات و قوانین است تا بستر فعالیت برای بنگاه‌ها فراهم شود، ادامه داد: بر این اساس در زمانی که بنگاه‌ها می‌خواهند کالایی را در بازار عرضه کنند باید متوجه باشند مشتریان و مصرف‌کنندگان‌شان در داخل و خارج از کشور چه کسانی هستند و نظام تولید و فروش خود را بر اساس خواست مشتری تنظیم کنند.


قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خودروسازان و همچنین سایر واحد‌های تولیدی که امروز در بازار با درخواستی از طرف مشتریان مواجه هستند باید خودشان را متناسب با خواست مشتریان تطبیق دهند.


وی عنوان کرد: ممکن است واحدی با یک برنامه بازاریابی، تمام مشتریان خود را در یک سبد قرار ندهد و برای خود بازار صادراتی و بازار مصرف داخلی تعریف کند و برای همین می‌تواند در شرایطی که با مقاومت‌هایی از سوی مصرف‌کننده مواجه می‌شود از طریق روش‌های بازاریابی عمل کند.


خسروتاج تصریح کرد: آنچه امروز در صنعت خودرو مطرح شده موضوعی بنگاهی و خرد است و در سطح کلان نیست برای همین باید سازندگان خودرو برای آن راهکار پیدا کنند.