گروه جهان: جنجال‌های دونالد ترامپ این‌بار دامن خود او را گرفت. در حالی که پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات درون حزبی قصد داشت تا در شیکاگو کمپین تبلیغاتی خود را برگزار کند، این کمپین به دلیل درگیری و نبود امنیت لغو شد. به گزارش سی‌ان‌ان، یک روز پس از لغو برنامه انتخاباتی دونالد ترامپ، وی از نیروهای امنیتی خواست تا برهم زنندگان برنامه وی را دستگیر و محاکمه کنند. دونالد ترامپ در حالی که سخنرانی می‌کرد، چند معترض به پشت تریبون رفته و مانع سخنرانی وی شدند. ترامپ بر این باور است که پشت این قضایا برنی سندرز، نامزد دموکرات‌ها حضور دارد. غول املاک و مستغلات ایالات‌متحده می‌گوید که طرفداران برنی سندرز با حضور در برنامه انتخاباتی وی، موجب بر هم خوردن مراسم شده‌اند. ترامپ در کانزاس سیتی میسوری هم که کمپین تبلیغاتی برگزار کرده بود، خواستار دستگیری برهم‌زنندگان مراسم شده بود. او به پلیس گفته است که آنها را دستگیر کنند. ترامپ به طرفداران خود گفته است از دست آنها شکایت خواهد کرد و برای دستگیری آنها به شدت مُصر است. ترامپ تاکید کرده کسانی را که مراسم وی را بر هم زده‌اند تا آخر عمر راحت نخواهد گذاشت و زندگی آنها را با دستگیری‌شان خراب خواهد کرد.

شلیک گاز فلفل

در حالی که ترامپ در سالن تئاتر کانزاس سیتی در حال سخنرانی برای طرفداران خود بود، بیرون از سالن صدها معترض گرد هم آمده بودند و قصد داشتند تا وارد سالن شوند. این افراد بی‌توجه به اخطارهای پلیس قصد بر هم زدن مراسم ترامپ را داشتند اما پلیس برای پراکنده کردن معترضان دوبار مجبور به شلیک گاز فلفل شده است. در توییتی منسوب به پلیس کانزاس سیتی نوشته شده است: «ما دوبار مجبور به استفاده از گاز فلفل شدیم و دو نفر قانون شکن هم در این رابطه دستگیر شده‌اند.» معترضان در این گردهمایی نسبت به نفرت‌پراکنی‌ها و خط‌مشی‌های ترامپ اعتراض داشتند. در گزارش‌ها آمده است: هر کدام از طرفداران ترامپ که از سالن بیرون می‌آمده‌اند با صفت «نژادپرست» بدرقه می‌شدند. بسیاری بر این باورند که طرفداران ترامپ عمدتا سفیدپوستانی هستند که به برابری نژادی اعتقادی ندارند. یکی از کسانی که بر سر طرفداران ترامپ فریاد می‌کشد دختری جوان به نام آلیشیا والنزلا بود که به خبرنگار سی‌ان‌ان می‌گوید: هر کسی از ترامپ طرفداری کند، طرفدار مرام بی‌منطقی و یک نژادپرست است. این دختر ۲۱ ساله که اصالتا ونزوئلایی است، با فریاد به طرفداران ترامپ می‌گوید: به کسی اجازه نمی‌دهیم که کشورمان را خراب کند. مخالفان ترامپ عمدتا از نژادها و قومیت‌های مختلف هستند اما در میان تعجب می‌توان کسانی را در جبهه ترامپ دید که مدعی‌اند منادی صلح و آرامش هستند. کشیش‌ها که تلاش می‌کنند وارد مجادلات سیاسی نشوند، در میان طرفداران ترامپ حضوری جدی دارند. پدر فیلیپ که به همراه خانواده خود به جمع طرفداران ترامپ پیوسته یکی از آنهاست. او زمانی که با فریاد اعتراض مردم مواجه می‌شود، می‌گوید: مخالفان می‌گویند ترامپ مدام نفرت‌پراکنی می‌کند. اما ما اهل نفرت‌پراکنی نیستم و همانگونه که دیدید با آرامش از سالن بیرون آمدیم.


دوست کمونیست ما

ترامپ در سخنرانی خود در کانزاس سیتی برنی سندرز را با یک لقب نام می‌برد. او می‌گوید: پشت قضایای شیکاگو، دستان دوست کمونیست ما که جزو نامزدهای دموکرات‌هاست، دیده می‌شود. او تاکید می‌کند که به چشم خود دیده برخی از آنها پلاکاردهای برنی سندرز را حمل می‌کرده‌اند. یک روز پس از آن ترامپ حتی مدعی شد که در کلیولند جمعیت منتسب به برنی سندرز حضور داشتند و موجب برهم خوردن برنامه وی شده‌اند. در شیکاگو زمانی که ترامپ قصد داشت تا در دانشگاه ایلینویز سخنرانی کند، جمعیت مخالف ترامپ مانع سخنرانی‌اش شدند و در نهایت نیز برنامه انتخاباتی او لغو می‌شود. با این حال سندرز در پاسخ به ادعاهای ترامپ گفت: چگونه کسی که خود مروج خشونت است نقش فرد مظلوم را بازی می‌کند. زمانی که وی از طرفداران خود می‌خواهد تا مشت بر سر مخالفانش بزند، چگونه می‌تواند بگوید مظلوم واقع شده است. ترامپ تاکنون توانسته در بیشتر ایالت‌ها، فرد منتخب جمهوری‌خواهان باشد. برنی سندرز نیز در برابر هیلاری کلینتون نشان داده یک هماورد خوب است و توانسته خود را در رقابت با سلیبریتی دموکرات‌ها بالا بکشد.