گروه جهان: این چندمین بار است که رژیم صهیونیستی دست به عملیات تروریستی علیه فرماندهان حزب‌الله لبنان در خاک سوریه می‌زند. عملیاتی که پیش‌تر نیز این رژیم صورت داده؛ اما با پاسخ متقابل حزب‌الله لبنان مواجه شده است. این رژیم این‌بار جانشین عماد مغنیه را نشانه می‌گیرد و وی را در دمشق به شهادت می‌رساند. به گزارش شبکه خبری المیادین، مصطفی بدرالدین، از فرماندهان حزب‌الله در حمله رژیم صهیونیستی در نزدیکی فرودگاه دمشق به شهادت رسید.

بدرالدین برادر همسر عماد مغنیه، فرمانده نظامی حز‌ب‌الله بود که در دمشق در سال ۲۰۰۸ ترور شد. نام بدرالدین در فهرست دادگاه بین‌المللی در مورد «متهمان به ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان در سال ۲۰۰۵» آمده بود. حزب الله لبنان نیز شهادت مصطفی بدرالدین در سوریه را تایید و در بیانیه‌ای اعلام کرده است که بدر الدین چند ماه قبل گفته بود: «از سوریه باز نخواهم گشت مگر آنکه شهید شده باشم یا پرچم پیروزی را در دست داشته باشم.» حزب‌الله از او با نام ذوالفقار یاد کرده است. این گروه همچنین اعلام کرد اطلاعات به دست آمده از تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که انفجار شدیدی یکی از مراکز ما را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف قرار داد که به شهادت این فرمانده حزب‌الله و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید.

حزب‌الله اعلام کرد که تحقیقاتی را برای شناسایی ماهیت این انفجار و دلایل آن و اینکه آیا این انفجار ناشی از بمباران هوایی یا حملات موشکی یا توپخانه‌ای بوده است، انجام خواهد داد. البته برخی از روزنامه‌های اسرائیلی به نقل از شبکه المیادین این حمله را ناشی از پرواز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند. البته هنوز وزارت جنگ اسرائیل به این موضوع واکنش نشان نداده است. حزب‌الله لبنان البته تاکید می‌کند این حمله تروریستی توسط نیروهای اسرائیلی صورت گرفته است. این در حالی است که اطلاعات دیگر ماهیت عملیاتی را که به ترور این فرمانده حزب‌الله انجامیده است، مشخص نکرده است. هیچ طرف رسمی نیز اطلاعاتی پیرامون آنچه رخ داده، منتشر نکرده است. حزب الله در اعلامیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرده در خصوص این فرمانده حزب‌االله می‌نویسد: او فرمانده جهادی بزرگ مصطفی بدرالدین (ذوالفقار) بود. او امروز شهید بازگشت و پرچم پیروزی را به تن دارد که با جهادش در رویارویی با گروه‌های تکفیری برای این پیروزی جنگید، همان گروه‌های تکفیری که نوک پیکان در طرح آمریکایی صهیونیستی در منطقه هستند. پس از زندگی که مملو از جهاد، اسارت، جراحت و دستاوردهای بزرگ و چشمگیر بود. ذوالفقار زندگی خود را با شهادت به پایان رسانید و به کاروان فرماندهان شهید پیوست که از جمله آنها رفیق راه و جهاد او، شهید عماد مغنیه است.

حزب‌الله تاکید کرد: مقاومت با فرماندهانش در حالی که زنده باشند، بزرگ می‌شود و در حالی که فرماندهانش به شهادت برسند، اعتلا می‌یابد. سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس بر این باور بودند که شهید بدرالدین در پس بزرگ‌ترین عملیات مقاومت در شناسایی و انهدام شبکه‌های جاسوسی آنها در لبنان و سوریه و بازداشت عوامل آنها در این شبکه‌ها قرار دارد.