دنیای اقتصاد: دونالد ترامپ روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. در حالی که تنها چند هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده باقی‌مانده است هم‌حزبی‌های وی، ترامپ را به خاطر گاف‌ها و بی‌اخلاقی‌هایش تنها گذاشته‌اند. البته او گفته است که نیازی به همراهی جمهوری‌خواهان ندارد و به آنها و هیلاری کلینتون یاد خواهد داد چگونه پیروز میدان خواهد شد. به گزارش رویترز، به‌رغم اینکه اطراف دونالد ترامپ اخبار خوبی شنیده نمی‌شود اما ترامپ معتقد است که او در انتخابات هشتم نوامبر برای پیروزی از وزن خوبی برخوردار است. همزمان استراتژیست‌های جمهوری‌خواه به این تردید رسیده‌اند که باخت دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ممکن است برتری آنها را در سنا و مجلس نمایندگان به مخاطره بیندازد.

این عده معتقدند اگر هیلاری کلینتون انتخابات سال ۲۰۱۶ را با پیروزی پشت‌سر بگذارد، ممکن است موقعیت جمهوری‌خواهان، از جمله پل رایان، سناتور مارکو روبیو و مایک پنس، معاون احتمالی ترامپ به‌مخاطره بیفتد. موقعیت ترامپ در نظرسنجی‌ها، پس از انتشار فیلمی که وی در آن در مورد زنان بسیار سخیف و مستهجن صحبت می‌کرده، به مخاطره افتاده است. این در شرایطی است که هر روز از وی یک گاف جدید رو می‌شود و موقعیت وی را برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری مبهم‌تر می‌کند. حالا نیز دو زن در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز مدعی شده‌اند که ترامپ آنها را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. یکی از آنها گفته است که در دهه ۹۰ در هواپیما در کنار وی نشسته و آزار و اذیت جنسی دیده و دیگری نیز گفته است که در آسانسور از سوی وی مورد تعرض قرار گرفته است.

ترامپ اما خشمگینانه این داستان‌ها را رد کرده و گفته است که نیویورک‌تایمز و سایر رسانه‌ها به‌دنبال این هستند تا هیلاری کلینتون را رئیس‌جمهوری آینده آمریکا کنند. در این راستا دونالد ترامپ،‌ روز پنج‌شنبه بار دیگر با رد اظهارات دو زن درخصوص رفتار او که در روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر شد، تعدادی از رسانه‌های آمریکا را متهم کرد که برای حمایت از هیلاری کلینتون این «دروغ‌های» محض را مطرح می‌کنند. در همین حال دونالد ترامپ تهدید کرده است که از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز شکایت خواهد کرد. به گزارش رویترز، روزنامه نیویورک‌تایمز نیز گفته است، از گزارش درباره اظهارات دو زن درخصوص دونالد ترامپ دفاع می‌کند. این در حالی است که دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه تقریبا نیمی از زمان سخنرانی یک ساعته خود را در یک گردهمایی انتخاباتی صرف حمله به رسانه‌ها و به ویژه نیویورک‌تایمز کرد و این روزنامه را متهم کرد در تلاش است تا هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد.

همچنین فاکس نیوز نزدیک به جمهوری‌خواهان گزارش داد که دونالد ترامپ که در یک گردهمایی در «پالم بیچ» فلوریدا سخنرانی می‌کرد، گفته است: بگذارید در مورد یک موضوع، شفاف حرف بزنیم، شرکت‌های رسانه‌ای در کشور ما دیگر کار روزنامه‌نگاری انجام نمی‌دهند، بلکه آنها جریانی با منافع سیاسی خاص هستند که فرقی با لابی‌ها ندارند. نامزد حزب جمهوری‌خواه اضافه کرد: دستور کار آنها این است که به هر قیمتی و هزینه‌ای که شده هیلاری کلینتون انتخاب شود، اینکه زندگی خیلی‌ها در این میان نابود بشود، برای آنها اهمیت ندارد. دونالد ترامپ تصریح کرد که ستاد انتخاباتی «اسناد و شواهد اساسی» در اختیار دارد که نشان می‌دهد این ادعاها هماهنگ و حساب‌شده‌اند و این اسناد در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه تاکید کرده است: «این ادعاهای باطل درخصوص رفتار نامناسب با زنان کاملا و کلا نادرست است. این ادعاها تخیلی، ساختگی و دروغ آشکار است.» دونالد ترامپ همچنین تهدید کرد که به زودی علیه روزنامه نیویورک‌تایمز شکایت خواهد کرد. به‌دنبال این تهدید، مقام‌های روزنامه نیویورک‌تایمز، نسبت به آن واکنش نشان داده و گفته‌اند که از مطلب منتشر شده دفاع می‌کنند. مقامات این روزنامه گفته‌اند چنانچه از این روزنامه به دلیل «افترا» شکایت بشود، از فرصت به‌وجود آمده در دادگاه برای حل‌وفصل این مساله استقبال خواهد کرد. رویترز در این خصوص می‌افزاید: دیوید مک کرو، معاون اجرایی و حقوقی کمپانی نیویورک‌تایمز، در نامه‌ای به وکیل دونالد ترامپ نوشته است: مطلب منتشرشده ما تاثیری بر اعتبار دونالد ترامپ نداشته است بلکه اقدامات و حرف‌های اوست که در حال تاثیرگذاری است. وی اضافه کرده است: در صورتی که اصرار دارید که این مطلب افترا است، ما از فرصتی که در دادگاه برای روشن کردن این موضوع برای او به‌وجود می‌آورد، استقبال می‌کنیم.

میشله وارد می‌شود

در حالی که رسانه‌ها به جنگ نامزد جمهوری‌خواهان رفته‌اند، میشله اوباما نیز برای اینکه تیرخلاص به میلیاردر نیویورکی بزند وارد میدان شده است. پیش از این بانوی اول ایالات‌متحده در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون وارد عمل شد تا حمایت‌ها را از این نامزد نه چندان مطلوب دموکرات‌ها بالا ببرد. او این‌بار نیز برای حمایت از هیلاری کلینتون وارد عرصه شده و ترامپ را یک فرد بی‌لیاقت برای ریاست‌جمهوری معرفی کرده است. به گزارش سی‌ان‌ان میشله اوباما با انتقاد از سخنان ترامپ درخصوص زنان گفت که مردان با زنان هرگز چنین رفتارهایی ندارند. او روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی با سخنانی خشمگین از رفتارها و سخنان ترامپ انتقاد کرد و گفت: باور نمی‌کنم که یک نامزد ریاست‌جموری در ایالات‌متحده اینچنین سخنان جنسی سخیفی گفته باشد. او سخنان شرم‌آوری در مورد بدن زنان می‌زند. من به شخصه این سخنان را درک کردم و مطمئنم بسیاری از شما با این نوع گفتار آشنا هستید. اینکه مردی بگوید با زنان هر کاری بخواهد می‌تواند انجام بدهد یک ظلم آشکار است. برخی کارشناسان می‌گویند سخنان ترامپ و دفاع میشله اوباما ممکن است تاثیر زیادی داشته باشد تا زنانی که مردد به رای دادن بودند در روز هشتم نوامبر به سود هیلاری کلینتون رای بدهند. در این میان اوضاع زمانی تیره‌تر می‌شود که چند نفر از اهداکنندگان مالی کارزار انتخاباتی ترامپ گفته‌اند که به دلیل رفتار ترامپ با زن‌ها حاضر به ادامه همکاری نیستند. این عده که از بزرگ‌ترین اهداکنندگان مالی هستند از دیگر کمک‌کنندگان خواسته‌اند به این کارزار دیگر کمک نکنند. این در حالی است که هیلاری کلینتون در جذب کمک مالی بهتر از ترامپ عمل کرده است. البته ترامپ می‌گوید کمک‌های کمتر مالی به کارزار وی موجب می‌شود تا مستقل‌تر از هیلاری کلینتون رفتار کند.