واشنگتن‌پست: وزیر امور خارجه قطر بحران منطقه‌ را خطری برای ساختار جهان و نه فقط قطر دانست و تاکید کرد: اختلاف نظرهای موجود میان کشورهای تحریم‌کننده و قطر در جهت حل شدن، به اندیشه‌هایی پخته و بالغ نیاز دارند.

وی حجم تجارت امارات با ایران را بسیار بیشتر از تجارت قطر با کشورمان دانست. محمد بن عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر امور خارجه قطر در آمریکا ضمن ابراز تاسف نسبت به ادامه بحران در منطقه برای نزدیک به دو ماه در پی اقدام چهار کشور عربی عربستان، امارات، بحرین و مصر در قطع روابط دیپلماتیک و تجاری‌شان با قطر و تحریم این کشور از تاریخ پنجم ژوئن گذشته تاکید کرد: قطر به‌دنبال آن است که روش گفت‌وگو را برای حل بحران موجود در منطقه در پیش گیرد.

آل‌ثانی گفت: قطر قربانی قلدری‌های ژئوپلیتیک کشورهای همسایه شده که به‌دنبال به کنترل درآوردن حاکمیت قطر هستند. وزیر امور خارجه قطر افزود: چهار کشور تحریم‌کننده قطر حقی ندارند که چنین اقداماتی را علیه هیچ کشوری در پیش گیرند. اگر این کشورها به خاطر این اقدمات غیرقانونی‌شان حسابرسی و محاکمه نشوند، ‌این مساله سابقه نادرست و بدی برای کشورهای کوچک در دیگر نقاط جهان ایجاد خواهد کرد.