به گزارش رویترز، هیتر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است که وزیر امور خارجه از چنین ادبیاتی هرگز علیه هیچ‌کس استفاده نمی‌کند و در مورد رئیس‌جمهوری هم چنین صفتی را به کار نبرده است. برای این دیپلمات ارشد ایالات‌متحده از زمانی که پست وزارت خارجه را قبول کرده، شایعات زیادی مطرح شده است. گفته می‌شود بین ترامپ و وزیر امور خارجه این کشور لفاظی‌های زیادی وجود دارد و وزیر امور خارجه این کشور با خط‌مشی‌های ترامپ موافق نیست، اما وی روز چهارشنبه به صراحت اعلام کرد که به برنامه کاری دونالد ترامپ پایبند است و او پذیرفته که در نقش وزیر امور خارجه برای ایالات‌متحده و دونالد ترامپ خدمت کند.

این در حالی است که در چند وقت اخیر ترامپ یک‌سری از افراد را اخراج کرده و افرادی نیز حاضر به ادامه همکاری با دونالد ترامپ نشده‌اند. در میان اخراجی‌ها می‌توان به رئیس اف‌بی‌آی و شماری از مشاوران ترامپ اشاره کرد. ان‌بی‌سی چندی پیش در گزارشی اعلام کرد در جلسه شورای امنیت ملی و اعضای کابینه که در پنتاگون برگزار شد، تیلرسون آشکارا از مدیریت ترامپ انتقاد می‌کند و او را «احمق» می‌خواند. دست‌کم این موضوع از طرف سه نفر تایید شده است. تلیرسون اما در جلسه مطبوعاتی از پاسخ دادن به این مساله طفره رفته است. او گفت: من نمی‌خواهم با چیزهای کوچک و بی‌اهمیت کلنجار بروم. من متعلق به این محل (واشنگتن) نیستم اما از جایی که من می‌آیم به این چیزهای کوچک توجهی نمی‌کنیم.

اما خبرنگار شبکه ان‌بی‌سی در مطلبی دیگر مدعی شد که وزیر امور خارجه قصد داشته تا استعفا دهد اما مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا او را متقاعد کرده است به‌رغم بالا گرفتن تنش‌ها بین او و ترامپ، در تابستان از سمت خود کناره‌گیری نکند. تیلرسون اما در پاسخ به این ادعا گفت که هرگز معاون اول آمریکا او را متقاعد نکرده است که از سمت خود کناره‌گیری نکند، زیرا وی اصلا قصد خروج از این پست را نداشته است. او تصریح کرد: من تعهد قوی به موفقیت رئیس‌جمهوری و کشورمان دارم و از روزی که وارد این پست شدم هرگز از این خواسته خود کوتاه نیامدم.

 واکنش ترامپ به شایعات اخیر

ترامپ نیز پس از چند روز سکوت روز پنج‌شنبه در توییتی خبر استعفای رکس تیلرسون را رد و به صراحت تاکید کرد که وزیر امور خارجه‌اش او را «احمق» خطاب نکرده است.

او در توییتی نوشت: تیلرسون هرگز تهدید به استعفا نکرده است و این اخبار جعلی است. گفته می‌شود در این میان نیز کلیان کان‌وی، مشاور دونالد ترامپ تلاش بسیاری کرده است تا اخبار خروج وزیر امور خارجه این کشور از دولت کمرنگ شود. او در این زمینه به سی‌ان‌ان هم گفت: تیلرسون هرگز قصد نداشته تا از دولت استعفا دهد. کان‌وی افزود: ما خوشحالیم که همچنان او را در دولت داریم.

در این اواخر میزان استعفا و خروج از دولت ترامپ افزایش یافته است. آخرین کسی که مجبور شد استعفا دهد، تام پرایس وزیر بهداشت و سلامت ایالات‌متحده بود که از یک هواپیمای دولتی برای کار شخصی استفاده کرده بود. او پس از افزایش فشارها مجبور شد که از سمت خود استعفا دهد و این اقدام مورد قبول ترامپ قرار گرفت.