به گزارش سی‌ان‌ان چندین منبع به این شبکه خبری گفته‌اند رئیس‌جمهوری آمریکا به‌شدت از این مساله عصبانی است که جان کلی بین دو نفری که اختلاف افتاده است جانب وی را نگرفته و ماجرا را به آرامی به پیش برده است.  کسانی که از ماجرا مطلع هستند، می‌گویند جان کلی به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است اگر رکس تیلرسون دولت را رها کند موقعیت وی به‌عنوان کسی که قرار است کار خود را به درستی انجام دهد به خطر می‌افتد.  بحث و جدل میان رئیس‌جمهوری و رئیس کارکنان کاخ سفید موجب شده است این زمزمه‌ها که جان کلی چقدر می‌تواند دوام بیاورد بلند و بلندتر شود.  یک منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت که جان کلی پایان هر روز کاری خود مدام از خود می‌پرسد چرا هر روز در کاخ سفید یک تنش ایجاد می‌شود.

کاخ سفید ابتدا قصد نداشت در مورد این مساله صحبت کند اما زمانی که خبرهای آن منتشر شد سخنگوی کاخ سفید با رد این مطلب گفت که داستان، همان داستان خبرهای جعلی است.

هفته‌ای که گذشت کاخ سفید با یک داستان دراماتیک روبه‌رو شد. داستانی که در آن گفته شده است رکس تیلرسون، یکی از متحدان جان کلی در کاخ سفید، ترامپ را «احمق» خطاب کرده است.  گفته می‌شود جان کلی به‌شدت از اینکه درگیری ترامپ و تیلرسون علنی شده، عصبانی است. یک منبع مطلع به سی‌ان‌ان گفت که جان کلی محترمانه از رئیس‌جمهوری خواسته است در این ماجرا عقب‌نشینی کند و به وی توصیه کرده است به آرامی با موضوع برخورد کند. این منبع تصریح کرد که هیچ‌کسی کاخ سفید را ترک نمی‌کند.  حالا در بازی «صندلی بازی» که یک نفر به اجبار جای خود را از دست می‌دهد این سوال پیش آمده است که چه زمانی صندلی از زیر پای جان کلی بیرون کشیده خواهد شد. به همین جهت زمانی که جلسه روزانه سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید با خبرنگاران برگزار شد، سارا سندرز در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ هنوز به جان کلی اطمینان دارد، او نامطمئن«بله» گفت.  درحالی‌که جان کلی برای آرام کردن فضای آشفته کاخ سفید وارد بخش غربی شده است حالا خود به یکی از قربانیان این فضای آشفته تبدیل شده است.

خداحافظی با تیلرسون؟

برخی منابع خبری می‌گویند روزهای حضور تیلرسون در وزارت امور خارجه آمریکا به شمارش افتاده است. این مرد نفتی سابق که در بین میانه‌روهای کاخ سفید حضور دارد در یک جلسه امنیتی ترامپ را احمق خطاب کرده و اختلاف این دو در مسائل خارجی بیش از پیش آشکار شده است.

منابع آگاه می‌گویند با توجه به اینکه تیلرسون در حضور سایر مقامات ارشد به ترامپ توهین کرده، احتمالا روزهای آخری است که در این سمت به سر می‌برد. هر چند روز جمعه هم ترامپ، هم تیلرسون موضوع پیش آمده را تکذیب کردند اما گفته می‌شود که چندی پیش رکس تیلرسون از سمت خود استعفا داده بود که با درخواست مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا از خواسته خود صرف‌نظر کرد. مایک پنس خواسته بود رکس تیلرسون در تابستان از پست خود استعفا نکند. این در شرایطی است که برخی می‌گویند مایک پمپئو، رئیس سیا به‌عنوان جانشین رکس تیلرسون در نظر گرفته شده است.  به نوشته دیلی‌تلگراف، پمپئو یکی از اشخاص مورد اعتماد ترامپ است، زیرا هر روز خلاصه مسائل امنیتی را برای وی ارسال می‌کند و با مشورت‌های پمپئو، ترامپ روی موضوعاتی مانند مهاجرت اقدامات خود را به پیش می‌برد. اطمینان ترامپ در مورد پمپئو به حدی است که وی مشاوره‌های رئیس سیا را در باب برخورد با کنگره هم می‌پذیرد. این درست در نقطه مقابل ارتباط ترامپ با تیلرسون است. به‌ویژه اینکه در تابستان بین تیلرسون و ترامپ فاصله‌ها بیشتر شده است.