با توجه به اینکه ایالات‌متحده با مسائل نابرابری نژادی و استفاده پلیس از قوه قهریه دست و پنجه نرم می‌کند، ترامپ تمایلات پایگاه حامیان سفیدپوست خود را با پیام «نظم و قانون» در نظر می‌گیرد و این در شرایطی است که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او از پیشتازی رقیب دموکراتش جو بایدن کاسته است. در همین حال ترامپ عمدتا زخم‌های نژادی را که با استفاده پلیس از نیروی قهریه ایجاد شده نادیده می‌گیرد و همچنین مرگ بیش از ۱۸۰ هزار آمریکایی بر اثر پاندمی کرونا را کم‌اهمیت می‌داند.

این رهبر جمهوری‌خواه کاخ سفید همچنین دموکرات‌ها را به اعزام افسران فدرال بیشتر به شهرهای تحت‌کنترل شهرداران دموکرات تهدید می‌کند و حتی با وجود اینکه مقام‌های محلی مخالفند، می‌گوید: در برخی لحظات ما باید کار را خودمان انجام دهیم. ترامپ با جیکوب بلیک که در تیراندازی ۲۳اوت پلیس آمریکا فلج شد، ملاقات نکرد. او به دیدار خانواده بلیک هم نرفت. او در عوض قول داد تا کنوشا را دوباره بسازد و نیروی فدرال بیشتری برای ویسکانسین تامین کند؛ ایالت چرخشی مهمی که ترامپ سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی در آن پیروز شد و به‌شدت به حفظ آن برای پیروزی دوباره در سوم نوامبر نیاز دارد. دونالد ترامپ با سفر به کنوشا از نیروهای پلیس و گارد ملی حمایت کرد و گفت که او به‌وجود نژادپرستی نظام‌یافته در میان نیروی پلیس اعتقادی ندارد. او پس از حضور در مناطق تخریب‌شده در شهر کنوشا گفت: «اینها نتایج اعتراضات صلح‌آمیز نیست، بلکه نشانه تروریسم داخلی است.» این در حالی است که مقامات محلی و خانواده بلیک هشدار داده بودند که ترامپ در این رخداد محلی دخالت نکند، چراکه ممکن است به تحریک بیشتر معترضان بینجامد.  جاستین بلیک، عموی جیکوب بلیک در اظهاراتی تاکید کرد: «ما به‌ درد و تفرقه بیشتری از سوی رئیس‌جمهور ایالات‌متحده نیاز نداریم. کارزار او قصد تحمیل هزینه‌های بیشتری به این شهر را دارد.»

بلیک در پی تیراندازی نیروهای پلیس فلج شده است اما داستان از این قرار است که او متهم به تجاوز و دزدی از نامزد سابق خود بوده است. در حین دستگیری نیز برخی نیروهای پلیس مدعی شدند که او قصد داشت از خود مقاومت نشان دهد و چاقو داشته است. در این راستا ترامپ در این سفر رسانه‌های کشورش را متهم کرد که با تمرکز بر وقایعی که طی آنها پلیس «بد» عمل کرده، موجب تشدید مخالفت‌ها با نیروی پلیس به‌طور کلی شده‌اند.  همچنین رئیس‌جمهوری آمریکا قبل از ورود به ایالت ویسکانسین در گفت‌وگو با خبرنگاران، شهردار کنوشا را که یک دموکرات است، احمق و بی‌عرضه خطاب کرد و بدون ارائه مدرک و شواهدی مدعی شد که اگر مداخله نیروهای گارد ملی نبود، آنارشیست‌های رادیکال  قصد به خاک نشاندن این شهر در ایالت ویسکانسین را داشته‌اند. ترامپ که تلاش می‌کند خود را کاندیدای «نظم و قانون» جلوه دهد، ضمن بازدید از کنوشا به بررسی خسارات به اموال و اماکن عمومی پرداخت. او پیش از سوار شدن بر هواپیما به مقصد ویسکانسین گفته بود: «فکر می‌کنم مردم به وقایعی که در شهرهایی که مدیران دموکرات دارند روی می‌دهد، نگاه می‌کنند و از آنچه می‌بینند منزجر می‌شوند. باورشان نمی‌شود که چه وضعی در کشور به‌راه افتاده است. من هم باورم نمی‌شود.»