او گفت عکس‌هایی که منتشر شده در راستای تبلیغات نازی‌ها و راست‌افراطی‌ها در این کشور است و زشت‌ترین و حقیرترین کار نئونازی‌ها علیه مهاجران است. در این راستا ۱۲۶ عکس به اشتراک گذاشته شده که یکی از آنها شامل عکسی از مهاجران است که در آن  به یک سیاه‌پوست شلیک می‌شود. گزارش‌ها از افزایش موارد راست‌افراطی‌ها و نئونازی‌ها در میان نیروهای پلیس و ارتش این کشور حکایت دارد. شنیده شده است که آنها برخی از تسلیحات را نزد خود نگه می‌دارند. روز دوشنبه مقامات به خانه سربازی ۴۰ ساله که مرتبط با تحقیقات نئونازی‌ها است، هجوم بردند. این در حالی است که سالیان مدیدی بود سیاستمداران و روسای امنیتی آلمان این عقیده را که راست‌افراطی‌ها به درون نیروهای پلیس و ارتش این کشور نفوذ کرده‌اند، رد می‌کردند و آنها را پرونده‌های تصادفی و انفرادی می‌خواندند. ایده شبکه‌سازی نازی‌ها در این کشور امر مردودی از سوی مقامات تلقی می‌شد و آنها را افراطی‌های تنها می‌خواندند. اما در تابستان امسال، دولت آلمان یک شرکت کامل از نیروهای ویژه آلمانی را منحل کرد، زیرا تصور می‌شد که به راست‌گرایان افراطی آلوده شده‌اند. حضور افراد با گرایش‌های راست افراطی در بین نیروهای پلیس و ارتش آلمان هر روز ابعاد جدیدتر و وسیع‌تری پیدا می‌کند.

اوایل روز چهارشنبه بازرسان به خانه‌ها و ایستگاه‌های نیروهای پلیس حمله کردند و دست‌کم در ۵ شهر، ۲۹ تن از نیروهای پلیس را تعلیق کردند. در میان آنها یک افسر ارشد نیز دیده می‌شد.  وزیر داخلی راین شمالی-وستفالن گفت که او امیدوار بود اینها فقط در حد پرونده‌های انفرادی باشد اما امروزه دیگر نمی‌تواند چنین ادعایی کند. چندین واحد پلیس در آلمان درگیر موضوع نفوذ راست افراطی‌ها شده‌اند. در ایالت هس، بازرسان با بررسی کامپیوترهای ایستگاه‌های پلیس متوجه شده‌اند که پیام‌های مرگباری برای سیاستمداران با گرایش‌های چپ و سوسیالیستی فرستاده شده است. برخی پیام‌ها نیز برای افرادی فرستاده شده است که حامی پذیرش مهاجران در داخل کشور بوده‌اند. بعدها وزیر داخلی ایالت هس با ابراز نگرانی از تاسیس شبکه‌های افراطی در درون نیروهای امنیتی و پلیس نسبت به رشد این افراد هشدار داد. این در حالی است که فقط موضوع به هس منحصر نبود و در مونیخ نیز رد چت‌هایی پیدا شده است که ایده‌های ضد یهودی در آن تبلیغ می‌شده است.

در وستفالن هم بازرسان وقتی تلفن همراه یک پلیس ۳۲ ساله را بررسی کردند، به وجود یک شبکه در نیروهای پلیس پی بردند. بنابه گفته رائول، در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که اولین گروه چپ در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده و بزرگ‌ترین گروه نیز در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده است. از ۲۹ عضو این گروه‌های چت، ۲۵ نفر در حوزه‌هایی تحت نظارت همان مرکز پلیس منطقه در غرب شهر اسن کار می‌کردند. اعتقاد بر این است که ۱۱ نفر به‌طور فعال تصاویر را به اشتراک گذاشته‌اند، در حالی که ۱۸ نفر دیگر آنها را دریافت کرده و به این ترتیب هیچ زنگ خطری را ایجاد نکرده‌اند.  سیاستمداران و مقامات پلیس با بهت و حیرت و ترس نسبت به اخبار واکنش نشان دادند. مایکل ماتز، رئیس ایالت اتحادیه پلیس می‌گوید: جنگ علیه دست راستی‌ها کاری است که پلیس باید انجام بدهد. اما حقیقت این است که هنوز نیروهای پلیسی وجود دارند که ایده‌های راست‌گرایانه افراطی دارند و در گروه‌هایی حضور دارند که نسبت به حضور خارجی‌ها نفرت‌پراکنی می‌کنند.

کریستوس کاتزیدیس، یک کارشناس امنیت داخلی در حزب محافظه‌کار آنگلا مرکل می‌گوید که از شنیدن این اخبار به شدت تکان خورده است. او می‌افزاید: «افرادی که تصور می‌شود باید نگهبان ارزش‌های ما باشند، حالا خود تبدیل به کسانی شده‌اند که لگد به این باورها می‌زنند.»