انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چهار هفته پیش برگزار شد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده با متهم کردن دموکرات‌ها به تقلب گسترده از پذیرش شکست در برابر جو بایدن خودداری کرد. هم‌زمان، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ و همکارانش در دادگاه‌های ایالت‌های مختلف شکایت‌های متعددی را مطرح کردند که تاکنون در ۳۹ مورد این شکایت‌ها رد شده و تنها در رابطه با یک پرونده به نفع ترامپ رای صادر شده است.

ترامپ و وکلایش می‌گویند دموکرات‌ها از رای‌گیری پستی و زودهنگام برای افزایش آرای بایدن استفاده کرده‌اند. دونالد ترامپ همچنین می‌گوید در بعضی از ایالت‌ها نرم‌افزار شمارش رای، آرای او را به‌نفع بایدن شمارش کرده‌اند. «بار» در مصاحبه‌اش گفت:‌ «یک نظری وجود دارد که تقلب سیستماتیک وجود داشته و ماشین‌های شمارش رای به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بودند تا نتیجه را تغییر دهند. وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری این موضوع را بررسی کردند و تاکنون به نشانه‌ای دست پیدا نکرده‌اند که این ادعا را تایید کند.» «رودی جولیانی» و «جنا الیس»، وکلای ترامپ در بیانیه‌ای وزارت دادگستری را متهم کردند که در این‌باره تحقیقاتی نکرده است. آنها در بیانیه خود نوشتند:‌ «ما شواهد کافی درباره تخلف انتخاباتی در دست‌کم ۶ ایالت گردآوری کردیم ولی این شواهد بررسی نشده‌اند.» در پی برگزاری انتخابات، ویلیام بار با صدور بخشنامه‌ای به دادستان‌های فدرال اجازه داده بود تا همه گزارش‌ها درباره بروز تخلف در روند رای‌گیری و شمارش آرا را پیگیری کنند. در پی صدور این بخشنامه، رئیس اداره سلامت انتخابات وزارت دادگستری از سمت خود استعفا کرد. پیش از این، کریستوفر کربز، رئیس سازمان امنیت سایبری و امنیت زیر‌ساخت آمریکا از سلامت انتخابات خبر داده بود که این کار منجر به برکناری او از سوی ترامپ شد. جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب ایالات‌متحده در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که ۱۳ آبان برگزار شد، بیشتر از ۸۰ میلیون رای به‌دست آورد. او با کسب ۳۰۶ رای الکترال، به حد نصاب لازم برای پیروزی در انتخابات دست پیدا کرد. همزمان یکی از مقام‌های انتخاباتی ایالت جورجیا از حزب جمهوری‌خواه هشدار داد که اگر ادعاهای بی‌اساس رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تقلب انتخاباتی به خشونت منجر شود، مسوولیت آن با ترامپ خواهد بود. «گابریل استرلینگ» در اظهارات شدیدالحنی گفت که یک پیمانکار ۲۰ ساله که برای سیستم شمارش آرای دومینیون کار می‌کند بارها تهدید به مرگ شده و خانواده‌اش هدف آزار قرار گرفته‌اند. او گفت حامیان تئوری توطئه و تقلب انتخاباتی او را به طناب دار تهدید و متهم به خیانت کرده‌اند.

به گفته او وزیر جمهوری‌خواه امور داخلی ایالت جورجیا محافظ شخصی اختیار کرده و حتی همسرش در معرض تهدیدهای جنسی قرار گرفته است. او گفت: «نمی‌توانم بگویم چقدر از این موضوع خشمگینم. همه آمریکایی‌ها، همه اهالی جورجیا، جمهوری‌خواه و دموکرات باید همین اندازه عصبانی باشند. آقای رئیس‌جمهور، به نظر می‌آید که شما در ایالت جورجیا بازنده شده‌اید. ما در حال بررسی هستیم. متوجهم. حق شماست که به دادگاه بروید. اما چیزی که نباید انجام بدهید این است: نباید مردم را به اقدامات خشونت‌آمیز تشویق کنید. ممکن است کسی آسیب ببیند، شاید به کسی شلیک شود، شاید کسی کشته شود.» استرلینگ از جمله با اشاره به تهدید قتل مطرح‌شده از سوی یکی از وکلای ترامپ علیه مقام سابق امنیتی آمریکا، کریس کربز، گفت: «آقای رئیس‌جمهور شما این اقدامات و این زبان را محکوم نکرده‌اید. سناتورها، شما این زبان یا این اقدامات را محکوم نکرده‌اید. این باید متوقف شود.» «جو دی‌جنوا»، از وکلای ترامپ، روز دوشنبه گفته بود کریس کربز مقام ارشد وزارت امنیت داخلی آمریکا که اخیرا قبل از برکناری از سوی ترامپ، گفته بود انتخابات اخیر سالم‌ترین انتخابات تاریخ کشور بوده‌ را باید از خانه‌اش ببرند و سحرگاه با گلوله بکشند.