ایسنا- بشار اسد از نیروهای مسلح این کشور خواست تا در حالت آماده باش باشند. به گزارش خبرگزاری سوریه، بشار اسد رییس‌جمهور سوریه، در سخنرانی‌اش در برابر نیروهای مسلح این کشور به مناسبت شصت و یکمین سال تاسیس ارتش این کشور با اشاره به شرایط جهان و چالش‌های منطقه، گفت: شهادت در آزادی و پیروزی است.

اسد افزود: جنگ و کشتار دسته جمعی اسرائیل علیه ملت‌های فلسطین و لبنان بسیار وحشتناک است و لبنان در حال حاضر با تجاوزات علنی و حملات هوایی زمینی و دریایی دشمن روبه‌رو است. وی گفت: اسرائیل وحشتناک‌ترین جنایت‌ها را در لبنان صورت می‌دهد و نه تنها به مردم بلکه، زیر‌بناهای این کشور نیز رحم نمی‌کند. رییس‌جمهور سوریه بیان داشت: اسرائیلی‌ها برای مردم لبنان بذر کینه می‌پاشند و تمام اماکن مسکونی در لبنان را با نقض قوانین بین‌المللی و تمام ارزش‌های اخلاقی بمباران می‌کنند.

وی افزود: این تجاوز، کشتار و نابودی یک اقدام برنامه‌ریزی شده است که بسیاری از کشورهای بزرگ نیز که در جامعه جهانی نفوذ دارند، در این اقدام دست دارند. اسرائیل با این اقدامات قوانین و قطعنامه‌های جهانی را نادیده می‌گیرد. اسد خاطر‌نشان کرد: اسرائیل با این روند کشتار، آزادی و خواسته‌های مردم را هدف قرار داده است و سعی دارد به منظور طرح‌های توسعه‌طلبانه و تسلطش بر منطقه و تقسیم‌بندی و شکست معنویات در منطقه قبل از تقسیم‌بندی جغرافیایی، تمام گروه‌های مقاومت را نابود کند. این همان تسویه‌حساب دشمن اشغالگر است که هنوز مرگ خودش را و خروجش از جنوب لبنان را در اثر حملات مقاومت از یاد نبرده است.

رییس‌جمهور سوریه افزود: اتحاد ملت از هر چیزی قوی‌تر و ماندگارتر است. وی افزود: اسرائیل تنها کشور منطقه است که دست به تجاوزگری می‌زند و کشورهای دیگر را اشغال می‌کند و هزاران اسیر را در زندان‌های خود زندانی کرده است و همین اسرائیل قبل از تمام اینها خاک فلسطین را اشغال کرد. رییس‌جمهور سوریه خاطر‌‌نشان کرد: سوریه در کنار کشورهای همپیمان خود می‌ایستد و برای دفاع از آزادی لبنان و سوریه شهدایی را تقدیم می‌کند. سوریه آزادانه در کنار ملت فلسطین و لبنان خواهد ایستاد. خبرگزاری سوریه همچنین گزارش داد: سوریه موافقت خود را با برگزاری نشست فوق‌العاده اتحادیه پارلمان‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی به منظور اتخاذ موضع‌گیری یکسان در حمایت از مردم لبنان اعلام کرد.