به نوشته وال‌‌استریت‌ژورنال، دست‌‌کم دو میلیارد دلار پول سعودی به بنیاد مالی جرد کوشنر به نام «افینیتی پارتنرز» انتقال خواهد یافت که بخشی از آن برای سرمایه‌‌گذاری در اسرائیل است. بنیاد کوشنر در مجموع تاکنون ۳میلیارد دلار گردآوری کرده و دو شرکت اسرائیلی را برای سرمایه‌‌گذاری پول سعودی بر روی آنها انتخاب کرده است. این روزنامه در گزارش اختصاصی خود افزوده است که محمد بن‌‌سلمان، ولیعهد عربستان که در عمل حاکم کشور است، این سرمایه‌‌گذاری را تایید کرده و شریکان کوشنر در بنیاد یادشده نیز با سرمایه‌‌گذاری پول سعودی در بخش فناوری‌‌های نوین اسرائیلی موافقت کرده‌‌اند.

کوشنر به عربستان گفته است که اسرائیل محل فناوری‌‌های پیشرفته و مشابه «سیلیکون ولی» در خاورمیانه است و عدم سرمایه‌‌گذاری سعودی در آن، پشت کردن به یک فرصت طلایی خواهد بود. این گزارش افزوده است که پول سعودی مستقیما از صندوق توسعه ملی عربستان به بنیاد کوشنر منتقل خواهد شد. دولت عربستان و مقامات ارشد آمریکا در برابر گزارش وال‌‌استریت‌ژورنال سکوت کرده و آن را رد نکردند. اما کوشنر اظهار کرد که حضور او در کاخ سفید در دوران ترامپ «به تغییر تاریخی در خاورمیانه منجر شده که باید آن را ادامه و گسترش داد تا به بالاترین ظرفیت برسد.» روزنامه اسرائیلی معاریو شنبه‌شب نوشت که این گام اقتصادی سعودی «نشان دیگری از آمادگی عربستان برای برقراری آشکار روابط با اسرائیل، در نبود مناسبات رسمی دپیلماتیک است.»

ارزیابی‌‌ها بر این است که محمد بن‌‌سلمان حامی عمده امارات متحده عربی و بحرین در گام مهم یک سال و نیم پیش آنها در عادی‌‌سازی روابط و برقراری مناسبات کامل دپیلماتیک با اسرائیل بود. با این حال، عربستان که پادشاه آن عنوان مذهبی «خادم حرمین شریفین» را دارد، خود به پیمان‌‌های صلح ابراهیم نپیوست. سران اسرائیل و مقامات دولت پیشین آمریکا اتفاق نظر داشتند که نگرانی مشترک اسرائیل و امیرنشین‌‌های خلیج فارس از تنش‌های منطقه‌ای، این کشورهای عربی را به اسرائیل نزدیک کرده است. مقامات اسرائیلی در سلسله گزارش‌هایی از دیدار‌‌ و مذاکرات متعدد با مقامات بلندپایه سعودی سخن گفته بودند. برخی گزارش‌های رسانه‌های بین‌‌المللی حاکی بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌‌وزیر پیشین اسرائیل، شخصا از عربستان دیدار کرده و ‌میهمان ولیعهد سعودی بوده است. با روی کار آمدن دولت جو بایدن، کاخ سفید اعلام کرد که از توافق صلح ابراهیم حمایت می‌‌کند؛ اما بر خلاف رویه دولت پیشین، نماینده‌‌ ویژه‌‌ای برای پیشبرد عادی‌‌سازی روابط سایر کشورهای عربی با اسرائیل تعیین نکرد. اسحاق هرتزوگ، رئیس‌‌ اسرائیل هفته گذشته گفت که آماده است برای فراهم کردن زمینه برقراری رسمی مناسبات با عربستان، شخصا دیداری علنی از عربستان انجام دهد. دولت سعودی به این پیشنهاد واکنش روشنی نشان نداد. روابط پشت پرده اسرائیل و عربستان در نبود مناسبات سعودی با جمهوری اسلامی ایران گرم شده بود.