همچنین در تقابل فرضی ۲۰۲۴ بین جو بایدن، رئیس‌‌جمهور فعلی با رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا، ۴۴درصد می‌‌گویند که به ترامپ و ۴۲درصد به بایدن رای می‌‌دهند. در کمال تعجب، نیمی از جمهوری‌خواهان مورد بررسی گفتند که پس از جلسات استماع ۶ ژانویه ماه گذشته، باز به احتمال زیاد به ترامپ رای می‌‌دهند. این نشان می‌‌دهد که کار کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان که رهبری دموکرات‌‌ها و چند شورشی جمهوری‌‌خواه پیش می‌‌رود، اثری روی محبوبیت ترامپ در میان جمهوری‌‌خواهان نداشته است. بر اساس این نظرسنجی، حمایت ترامپ در ماه گذشته ثابت بوده است؛ درحالی‌که حمایت بایدن به دنبال افزایش تورم، چهار واحد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، میزان محبوبیت بایدن ۴۰درصد است که با امتیاز ۳۸درصدی نظرسنجی امرسون در ماه مه تقریبا ثابت است؛ اما همچنان از رقم ۴۵درصدی به دست آمده از نظرسنجی رویترز/ ایپسوس که در آوریل منتشر شد و  در نظرسنجی ۶۳درصدی NORC در سال گذشته با کاهش محبوبیت روبه‌رو بوده است. اقتصاد مهم‌ترین موضوع برای پاسخ‌‌دهندگان (۵۸ درصد) بود که نسبت به آخرین نظرسنجی ملی امرسون در ماه مه ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین تایید عملکرد بایدن در میان رای‌دهندگان سفیدپوست با ۳۳درصد کمترین و در میان رای‌‌دهندگان سیاه پوست با ۶۱ درصد بالاترین میزان است.

نظرسنجی امرسون همچنین نشان داد که کنگره دارای ۱۹درصد محبوبیت است؛ درحالی‌که دیوان عالی رتبه ۳۶درصدی دارد. نکته مهم این است؛ در حالی که دیوان عالی تقریبا دو برابر بیشتر از کنگره از محبوبیت برخوردار است، در دوران ترامپ به‌شدت محافظه‌‌کار شده است. از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا، ۶ تن محافظه‌‌کار هستند که سه تن از آنها توسط خود ترامپ در این منصب قرار گرفتند و تنها ۳ نفر از قضات لیبرال هستند.

اسپنسر کیمبال، مدیر اجرایی نظرسنجی کالج امرسون گفت که جلسات استماع ۶ژانویه منعکس‌‌کننده یک شکاف اخلاقی و آموزشی درباره تاثیرش بر حمایت از ترامپ است؛ به‌طوری‌که ۳۳درصد از افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا کمتر هستند، کمتر تمایل دارند به ترامپ رای دهند. درحالی‌که ۵۱ درصد از افراد دارای مدرک تحصیلات تکمیلی کمتر، به ترامپ رای خواهند داد و عملکرد رئیس‌‌جمهوری سابق ایالات متحده در روز ششم ژانویه برایشان مهم نیست. ترامپ متهم است که به نوعی افراد شورشی را تهییج کرده است تا به کنگره در ششم ژانویه سال۲۰۲۱ حمله کنند. ترامپ نتیجه انتخابات را هرگز قبول نکرد و از طرفدارانش خواسته بود مانع تایید نتیجه از سوی کنگره شوند. با این حال نتایج اخیر نشان می‌‌دهد ترامپ هنوز در بین برخی از جمهوری‌خواهان، به ویژه در مناطق روستایی همچنان محبوب است.

 بایدن علاوه بر پیروزی در رای‌‌گیری الکترال در انتخابات سال۲۰۲۰، با ۵۱درصد در برابر ۴۷درصد، رای مردمی را هم از آن خود کرد؛ اما رقیب جمهوری‌‌خواهش هرگز به نتیجه به دست‌آمده تمکین نکرد. البته در نظرسنجی امرسون کالج مشخص شده است که از نظر حمایت داخلی وضعیت بایدن نسبت به ترامپ بیشتر است. مثلا ۶۴درصد از دموکرات‌‌ها فکر می‌‌کنند که بایدن باید برای انتخابات سال۲۰۲۴ نامزد شود. این رقم برای ترامپ به کمتر از ۵۵درصد می‌‌رسد. نکته‌‌ای که به وجود آمده، نقش مستقل‌ها بوده که میزان محبوبیت ترامپ را نسبت به بایدن در این نظرسنجی بالاتر برده است. اسنپسر کیمبال می‌‌گوید اکثر رای‌‌دهندگان مستقل با ۵۵درصد رای از بایدن ناراضی هستند. همچنین ۵۳درصد از حومه شهری‌‌ها، علمکرد بایدن را بد خوانده‌‌اند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۹درصد از آمریکایی‌‌ها - ۶۲درصد از زنان و ۸۱درصد از دموکرات‌‌ها - فکر می‌‌کنند که کنگره باید حق سقط جنین را قانونی کند. این نظرسنجی پس از لغو حمایت از سقط جنین قانونی از سوی دیوان عالی آمریکا صورت گرفته است.

در این نظرسنجی زنان ۱۸ تا ۲۹سال بیشترین حمایت را از تصویب حق سقط جنین داشتند که رقم آنها به ۷۶درصد می‌‌رسد. در میان افراد ۳۰ تا ۴۹سال میزان حمایت به ۵۶درصد می‌‌رسد و در میان افراد رده سنی ۵۰ تا ۶۴ میزان حمایت به ۵۰درصد می‌‌رسد. در میان جمهوری‌‌خواهان نیز میزان مخالفت در حدود ۶۵ درصد است.

اگر  انتخابات کنگره الان برگزار شود

کنگره برای دموکرات‌‌ها بسیار حائز اهمیت است. هرچند آنها در مجلس نمایندگان برتری عددی در چند سال اخیر داشتند، اما در سنا عمدتا در اقلیت بودند. با برگزاری انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای در سال۲۰۲۰، آنها توانستند سنا را بین خود و جمهوری‌‌خواهان به‌طور مساوی تقسیم کنند. چیزی که دست برتر را به آنها می‌‌دهد، رای معاون دموکرات ریاست‌‌جمهوری است که در عمل جمهوری‌‌خواهان را در اقلیت قرار می‌‌دهد. برای همین دموکرات‌‌ها تقلا می‌‌کنند که سنا را در انتخابات میان‌‌دوره‌‌ای سال۲۰۲۲ از دست ندهند. با این حال بر اساس نظرسنجی صورت‌گرفته از سوی امرسون کالج، با نزدیک شدن به انتخابات میان‌‌دوره‌ای نوامبر، ۴۵درصد از رای‌‌دهندگان ایالات متحده می‌‌گویند که از نامزد جمهوری‌‌خواه کنگره در برگه رای حمایت می‌‌کنند؛ درحالی‌که ۴۲درصد از نامزد دموکرات حمایت می‌‌کنند. ۱۳درصد هم بلاتکلیف هستند. تورم یکی از عواملی است که اقبال را از دموکرات‌‌ها دور کرده است. یک‌سوم از رای‌‌دهندگان گفته‌‌اند که به‌دلیل بالا رفتن قیمت بنزین برنامه خود را در تعطیلات روز یادبود تغییر داده یا لغو کرده‌‌اند. هرچند ۶۷درصد گرفته‌‌اند که برنامه خود را تغییر نداده‌‌اند. همچنین اکثریت ۷۸درصدی از رای‌‌دهندگان بسیار (۴۲درصد) یا تا حدودی (۳۶درصد) نگران کمبود شیر خشک در ایالات متحده هستند. رای‌‌دهندگان زن بیشتر از همتایان مرد خود نگران کمبود شیر خشک هستند: «۸۲درصد زنان در مقایسه با ۷۳درصد مردان که نگران کمبود شیر خشک هستند.» درخصوص حمایت از دیوان عالی کشور، به‌‌دلیل تصمیم اخیرش، ۵۰ درصد در کل گفته‌‌اند از تصمیم قضات محافظه‌‌کار حمایت می‌‌کنند، ۲۹درصد با آن مخالف هستند و ۲۱درصد گفته‌‌اند هنوز تصمیم نگرفته‌‌اند.