مکالمه عصر پنج‌شنبه در حالی آغاز شد که بایدن پشت میز ریاست در کانون توجهات بود و در کنار او مکرون و بریژیت همسرش، چند مقام فرانسوی، فعالان دموکرات و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان هم حضور داشتند. بانوی اول، خطاب به این گروه گفت که تناسب اندام به سلامت ذهن او کمک می‌کند. سخنان او باعث شد گوش مکرون تیز شود. مکرون از بانوی اول پرسید که آیا «جو» برای کمپین دیگری آماده است؟ پاسخ قاطعانه بایدن «قطعا» بود؛ یعنی بله. مکرون که مانند بقیه جهان مشتاق پاسخ قاطعانه درباره برنامه‌های بایدن بود، رو به رئیس‌جمهور کرد و گفت که ظاهرا تبریک لازم است. سپس مکرون با نوشیدنی‌ای در دست به استقبال «بایدن۲۰۲۴» رفت. این دو رئیس‌جمهور دو لیوان نوشیدنی را به افتخار هم بالا بردند.

زمانی که از سخنگوی کاخ الیزه در این رابطه پرسیده شد، گفت که هیچ سرنخی از این گفت‌وگو ندارد.کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد. به نوشته گزارشگران نیویورک‌تایمز، بایدن در حلقه نزدیکانش هم به‌عنوان فردی «خسته» و «فرسوده» توصیف می‌شود؛ اما با توجه به سن و سال بایدن، حجم کاری او و مجموعه تحقیقات درباره خانواده‌اش که جمهوری‌خواهان وعده آن را داده‌اند باعث شده است اما و اگرهایی درباره سخنان بانوی اول آمریکا پدید آید. با این حال، باید دید آیا بایدن تصمیم خود را مبنی حضور اعلام خواهد کرد یا نه؟‌ در گذشته، دکتر جیل بایدن، که هنوز به‌عنوان استاد زبان انگلیسی در کالج اجتماعی ویرجینیای شمالی کار می‌کند، در تایید یا رد برنامه‌های تبلیغاتی شوهرش تاثیرگذار بوده است. زمانی که جو بایدن پس از اتهام سرقت ادبی از مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۱۹۸۸ کنار رفت، جیل در کنارش بود. این شکست علاقه او را به آینده سیاسی شوهرش برانگیخت.

با این حال، جیل بایدن در سال۲۰۰۴، زمانی که «جو» و چندین دستیارش، از جمله ران کلین، رئیس دفتر فعلی‌اش در خانه بایدن در ویلمینگتون، (دلور) برای بحث درباره اینکه آیا باید به رقابت بپیوندد یا نه، اتفاق نظر نداشتند، خانم بایدن درحالی‌که کلمه «نه» را محکم تکرار می کرد در خانه رژه رفت. به گفته یکی از مقامات سابق کمپین انتخاباتی بایدن، در آن لحظه بحث پایان یافت. دکتر جیل بایدن یک‌بار دیگر در سال۲۰۰۸ و پس از آن هشت سال به‌عنوان بانوی دوم، به یک مبارز حرفه‌ای تبدیل شد. در مواجهه با چرخه دیگری، جیل به افراد نزدیک خود می‌گوید که احساس می‌کند در حال انجام وظیفه‌اش است. به گفته چندین نفر از افراد آشنا به این وضعیت، او به‌گونه‌ای عمل می‌کند که گویی دومین دور رقابت تضمین شده است. با این حال، جیل به وضوح گفته است که تصمیم نهایی با شوهرش است. جو بایدن - بارها و بارها - گفته که قصد دارد دوباره نامزد شود و اخیرا یک چارچوب زمانی برای انتخابات تعیین کرده است.