نتانیاهو به اعتراضات علیه اصلاحات قضایی خود اشاره کرد و گفت که از آنچه در اسرائیل رخ می‌دهد، آگاه است. وی گفت که با مطرح کردن طرح سازشی که اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل آن را مطرح کرد، فرصت بزرگی برای سازش از بین رفت. وی به صورت ضمنی به این امر اشاره کرد، طرحی که در نهایت در کنست (پارلمان اسرائیل) تصویب خواهد شد، همان طرحی نیست که در حال حاضر ترویج داده می‌شود. نتانیاهو گفت: ما نیاز به ارائه چیزی داریم که با اختیارات داده شده به ما بعد از انتخابات همخوانی داشته باشد و ما به روشی مسوولانه، آن کار را خواهیم کرد.نتانیاهو با بیان اینکه طرح هرتزوگ کاملا با تضمین حقوق اقلیت تعارض دارد، این مساله را به تمسخر گرفت که هرتزوگ نام «پیشنهاد مردم» را بر آن گذاشته است.

وی با حالت تمسخر گفت: من مطمئن نیستم که این پیشنهاد نیمی از افراد هم باشد. آنچه ائتلاف به رئیس اسرائیل درخصوص کمیته تعیین قضات ارائه داده، متشکل از دو مرحله است، نخست اصلاح فوری و سپس توازن، اما رئیس اسرائیل این پیشنهادها را شنید و آنها را کنار گذاشت. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو پیشنهاد داد که نتانیاهو طرح سازشی که هرتزوگ ارائه داده است، بررسی کند. پس از اظهارات شولتس، رسانه‌‌‌های اسرائیلی به این کنفرانس خبری واکنش نشان داده و بر «تقابل نادر» که مقابل دوربین میان این دو رخ داد، تمرکز کردند. مجری شبکه ۱۳ اسرائیل با پخش مقطعی از سخنان نتانیاهو و صدراعظم آلمان گفت، آنچه در برلین رخ داد، مساله‌ای بود که ما به هیچ وجه مانند آن را ندیده بودیم، رویارویی مقابل دوربین، در پخش زنده، میان نخست‌وزیر اسرائیل و صدر اعظم آلمان.

در همین حال، موریا ولبرگ، خبرنگار امور سیاسی در شبکه ۱۳ اسرائیل نیز این کنفرانس را «یک رخداد استثنائی» توصیف کرد و گفت: پیش از هر چیز، شولتس صحبت را آغاز کرد و در پایان صحبتش، همان‌طور که انتظار داشتیم و همان‌طور که منابع در آلمان در مقابل ما برآورد کرده بودند، او به مساله اصلاحات قضایی پرداخت. «اتفاق نادر» زمانی رخ داد که کار به پاسخ به پرسش‌ها رسید. ولبرگ گفت: «یک مساله شگفت‌آور دیگری نیز رخ داد. نتانیاهو در پاسخ به یکی از سوال‌‌‌ها گفت که «اگر قضاتی که خودشان تعیین می‌‌‌شوند، دموکراتیک به حساب نمی‌‌‌آیند، پس آلمان نیز دموکراتیک نیست». مساله‌ای که واکنش صدر اعظم آلمان را به دنبال داشت و او گفت: «دموکراسی فقط حکم اکثریت نیست بلکه حقوق اقلیت نیز است.»