در ارتباط با حمله به اکرم امام‌واغلو، شهردار استانبول به ارزروم، ۹تن دیگر بازداشت شدند. پیش‌تر ۱۵تن بازداشت شده بودند که هم‌اینک تعداد بازداشتی‌ها به ۲۴تن رسیده است. گفته می‌شود که برای ۱۴تن از این افراد حکم قضایی صادر شده است. بنابه گفته دولت ترکیه، این افراد متعلق به گروه فتو هستند. فتو به طرفداران فتح‌الله گولن روحانی در تبعید ترکیه گفته می‌شود که در آمریکا به سر می‌برد. در میتینگ انتخاباتی اکرم امام‌اوغلو در شهر ارزروم، عده‌ای طرفداران حزب جمهوری خلق ترکیه را مورد حمله قرار دادند. میز شش‌نفره معتقد است که این کار از سوی طرفداران حزب عدالت و توسعه رخ داده است.

  نعمان کورتولموش، نایب رئیس حزب عدالت و توسعه که ‌میهمان برنامه زنده شبکه ان‌تی‌وی بود، با یادآوری اینکه تنها ۴ روز تا انتخابات باقی مانده است، گفت: نتیجه هر چه باشد، یک نتیجه دموکراتیک است. او افزود: نباید حرفی زد که ملت را نگران امنیت انتخابات کند. وی تصریح کرد: «سیاستمداران مسوولانه عمل خواهند کرد؛ نیروهای امنیتی نیز اقدامات احتیاطی بسیار جدی را انجام خواهند داد.» او در ادامه گفت: «با بلوغ دموکراتیک به پای صندوق‌های رای بروید.»

  درحالی‌که تنها سه روز تا انتخابات باقی مانده، روزنامه ملیت به تحلیل رسانه‌های خارجی درباره انتخابات ترکیه پرداخته است و ابتدا به تحلیل کومرسانت پرداخت: نتایج صندوق‌های رای در ترکیه نه تنها بر این کشور بلکه بر کل دنیا تاثیر خواهد گذاشت. کومرسانت نوشت که ویژگی‌های مشترک رفتاری بسیار زیادی بین اردوغان و پوتین وجود دارد.

  بی‌بی‌سی ترک در یک گزاش نوشت که احتمالا انتخابات ترکیه به مرحله دوم برود و رقابت در دور دوم بین کلیچداراغلو و اردوغان برگزار می‌شود. در ادامه گزارش آمده است: «ترک‌ها در نقطه عطف تاریخی قرار دارند، باید بین دو نامی که مسیرهای متفاوتی را برای آینده کشورشان ارائه می‌دهند، تصمیم بگیرند.»

  روز سه‌شنبه در بورسا یک درگیری بین طرفداران دو حزب عدالت و توسعه و حزب جمهوری خلق ترکیه به‌وجود آمد. این درگیری در بلورا فوزی چاکماک این شهر به‌وجود آمد. ابتدا درگیری‌ها لفظی بود؛ اما به سرعت تغییر فاز داد و وارد زد و خورد شد. در این درگیری با مشت و لگد و سپس با سنگ و چوب مردم به جان هم افتادند. با گسترش درگیری در نهایت نیروهای امنیتی مجبور به تیراندازی هوایی شدند تا این غائله خاتمه پیدا کند.