اگر فائوچی نبود

 والاس ولز: بنابراین تا زمانی که واکسیناسیون‌ها در دسامبر تحویل داده شدند، ما تفکرات نسبتا خوبی درباره نحوه عملکرد آنها در سیستم ایمنی داشتیم. در آن زمان، بسیاری از آمریکایی‌ها فکر می‌کردند، ما این دو واکسن را دریافت می‌کنیم و دیگر هرگز این بیماری را نخواهیم دید. اما در آن مرحله، کارشناسان احتمالا به خوبی می‌دانستند که این یک تفکر در حد آرزو است، درست است؟ به هر حال، تمام کارآزمایی‌هایی که در واقع نشان داده شد این بود که واکسن شما را در برابر بیماری‌های شدید محافظت می‌کرد؟

فائوچی: بله.احتمالا باید بهتر بود می‌گفتیم که کارآزمایی‌های بالینی فقط برای بررسی تاثیر بر بیماری‌های قابل تشخیص بالینی- بیماری‌های علامت‌دار بوده است.  اگرچه، حداقل با سویه اجدادی این بیماری، آنها تا حد قابل توجهی در برابر عفونت محافظت به عمل می‌آوردند.

 آیا ما به اندازه کافی برای ارتباط بیماری و سن کار تحقیقاتی انجام دادیم؟ در ابتدا، ما یک رویکرد بهداشت عمومی داشتیم که به نوعی مبتنی بر حفاظت جهانی بود و این ایده که ما باید انتقال را تا آنجا که می‌توانیم محدود کنیم تا از آسیب‌پذیرترین افرادی که می‌شناسیم، محافظت کنیم. فکر می‌کنم یک آمریکایی معمولی هم می‌دانست که این بیماری در میان افراد مسن خطرناک‌تر است و برای افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای خطرناک‌تر است. اما من هنوز صادقانه تا به امروز فکر می‌کنم که تقریبا هیچ‌کس نمی‌داند که این موضوع سنی چه گستره‌ای را دربرمی‌گیرد، با توجه به اینکه خطر برای فردی در دهه۸۰ یا ۹۰ زندگی ممکن است صدها برابر بیشتر از افرادی حاضر در دهه ۲۰ یا ۳۰ باشد؟

فائوچی: شما نکات بسیار خوبی را اشاره می‌کنید؟ گفتیم سالمندان خیلی آسیب پذیرتر هستند؟ بله. درست است. بارها و بارها گفتیم؟ بله! بله! بله! اما به هر حال، عموم مردم این احساس را داشتند که آسیب پذیرها تنها افراد بسیار مسن هستند. به‌طور مثال می‌گفتند ۸۵درصد از آسیب‌پذیرها بیمارستانی می‌شوند. اگر از شخص در خیابان بپرسید، ممکن است بگویند: اوه، بله، افراد مسن آسیب‌پذیرتر هستند، اما همه واقعا آسیب‌پذیر هستند که درست است، اما نسبت به افراد مسن کمتر.

 والاس ولز: آیا در معرفی واکسن، در اولویت‌بندی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی به جای افراد مسن اشتباه کردیم؟

فائوچی: نمی‌دانم اشتباه بود یا نه. اشتباه کلمه قدرتمندی است. این یعنی فائوچی اشتباه کرد، مردم مردند. فائوچی دروغ گفت، مردم مردند. ببین چه شد؟ نمی‌دانم اشتباه بود؛ اما من فکر می‌کنم روش استاندارد محافظت از افرادی که هر روز در معرض خطر بیشتری هستند، یک اصل درست بود.

  فکت:

مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری‌خواه از جورجیا، در یک کنفرانس خبری در ۱۵ ژوئن۲۰۲۱، خواستار برکناری فائوچی از سمت رئیس موسسه ملی آلرژی و  بیماری‌های عفونی شده بود.