ویدئو و عکس‌های تاییدشده توسط نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که به هر دو طرف پل آسیب وارد شده که مهم‌ترین آن در امتداد پل در سمت روسیه است. یکی از عکس‌ها نیز خودروی آسیب‌دیده‌ای روی پل را نشان می‌دهد. «آندری یوسف» سخنگوی آژانس اطلاعات نظامی اوکراین گفت که اوکراین درباره هیچ حمله‌ای اظهارنظر نخواهد کرد و سیاست ابهام استراتژیک خود را درباره حملات به اهداف روسیه در عمق خطوط دشمن حفظ می‌کند. این سخنگو در بیانیه‌ای به رسانه‌های اوکراینی خاطرنشان کرد که آسیب به پل همواره مشکلات لجستیکی برای تلاش‌های جنگی کرملین ایجاد می‌کند. وی افزود: «البته هرگونه مشکل لجستیکی عوارض مضاعفی برای اشغالگران است و مزایای بالقوه‌ای را برای نیروهای دفاعی اوکراین ایجاد می‌کند.»

ولادیمیر روگوف، یک مقام منصوب‌شده روسی در جنوب اوکراین، دو حمله به پل را گزارش کرد: یکی در ساعت ۳:۰۴بامداد و دیگری در ساعت ۳:۲۰بامداد. او در تلگرام نوشت: «یک دهانه ریزش داشت» و دهانه دوم آسیب دید. این حمله کمی بیش از ۹ماه پس از حمله ۸اکتبر به پل توسط یک کامیون مملو از مواد منفجره انجام گرفت که باعث بسته شدن یک خط ترافیکی و آسیب به خطوط راه‌آهن شد. سه‌نفر در آن حمله جان باختند. این پل ۱۲مایلی که در سال۲۰۱۸ تکمیل شد و یک شاهکار مهندسی تلقی می‌شد، در ماه فوریه به‌طور کامل روی وسایل نقلیه باز شد. ترافیک عادی راه‌آهن در ماه مه از سر گرفته شد. صبح روز دوشنبه، سرویس امنیتی اوکراین نسخه‌ای از همان شعری را که پس از حمله اکتبر منتشر کرده بود، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد و خاطرنشان ساخت که پل برای بار دوم «به خواب رفت».

«ولادیمیر کنستانتینوف» رئیس پارلمان منصوب‌شده کرملین در کریمه، کی‌یف را مسوول حملات دیروز دوشنبه دانست و گفت که خسارات وارده به زودی ترمیم خواهد شد. «سرگئی آکسیونوف» رهبر منصوب‌شده مسکو در کریمه، بامداد دوشنبه گفت که تمام ترافیک جاده‌ای و ریلی روی این پل متوقف شده است. وزارت حمل‌ونقل فدراسیون روسیه گفت که کل سازه در حال بازرسی است؛ اما سرویس ریلی روی پل -که برای تلاش‌های جنگی حیاتی است- اوایل روز دوشنبه بازسازی شد. این پل یک مسیر اصلی است که برای تامین نیروی نظامی روسیه در اوکراین و همچنین ناوگان دریای سیاه که مقر آن در بندر کریمه سواستوپل است، استفاده می‌شود. مقام‌های روسی گفتند که اوکراین در حمله روز دوشنبه از دو پهپاد دریایی استفاده کرد که از خطوط دفاعی به‌شدت محافظت‌شده اطراف پل عبور کرد. با توجه به اهمیت نظامی و نمادین پل، این حمله ضربه دیگری به فرماندهی نظامی روسیه - پس از شورش ناموفق ماه گذشته گروه مزدور واگنر- بود.

به نوشته گزارشگران نیویورک تایمز، اگر اوکراین موفق به تخریب یا آسیب جدی به پل شود، مسکو با یک مسیر زمینی اصلی از روسیه در امتداد سواحل جنوبی اوکراین باقی می‌ماند تا از ده‌ها هزار سربازی که برای حفظ مناطق تصرفی می‌جنگند، حمایت کند. با این حال، ادعای روسیه مبنی بر از سرگیری حرکت قطارها بر روی پل نشان می‌دهد که خسارت این‌بار محدود بوده است. این حمله در حالی صورت گرفت که نیروهای اوکراینی درگیر یک ضدحمله بلندپروازانه و کوبنده با هدف بیرون راندن نیروهای روسیه از جنوب اوکراین بودند. نیروهای روسی در پشت مزارع مملو از مین پناه گرفته‌اند. بنابراین ارتش اوکراین مجبور است با احتیاط حرکت کند و به‌دلیل مین‌گذاری شدن‌های زیاد، پیشرفتش کند بوده است. همزمان درحالی‌که سربازان سنگر به سنگر و خیابان به خیابان درگیر یک نبرد خونین هستند، ارتش اوکراین به تلاش سیستماتیک برای آسیب رساندن یا نابودی عملیات و تجهیزات لجستیکی روسیه ادامه می‌دهد.