گروه بین‌الملل- در شرایطی درگیری‌ها در سوریه میان مخالفان و نظامیان دولتی ادامه دارد که منابع لبنانی از وقوع اولین درگیری مسلحانه میان مخالفان و ارتش لبنان در مرزهای سوریه با این کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، درگیری‌ها در مناطق مختلف سوریه همچنان ادامه دارد و ریاض الاسعد، فرمانده نیروهای مخالفان موسوم به «ارتش آزاد سوریه» اعلام کرد: مخالفان برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌هایی برای حمله به دمشق، پایتخت در دست دارند و به زودی آن را به مرحله اجرا در می‌آورند. وی مدعی شد: این حمله بسیار بزرگ‌تر از اقدامات نظامی پیشین ارتش آزاد سوریه خواهد بود و نقطه تمرکز آن دمشق است.

در همین شرایط، درگیری‌ها در اطراف فرودگاه دمشق برای پنجمین روز متوالی همچنان ادامه دارد و دو طرف مدعی هستند که خسارت‌ها و تلفاتی به طرف مقابل وارد کرده‌اند.

در استان دیرالزور نیز مخالفان مدعی شدند، فرودگاه نظامی این شهر را به محاصره درآوردند و درگیری‌های مسلحانه برای تصرف آن ادامه دارد.

پیش‌تر مخالفان فرودگاه بوکمال را در استان دیر‌الزور را تصرف کرده‌ بودند و مدعی شدند که در حال تصرف کامل استان هستند. فرودگاه حلب نیز روز یکشنبه شاهد انفجارهای مهیبی بود که گمان می‌رود به دلیل حملات موشکی و خمپاره‌ای مخالفان به این فرودگاه بوده باشد.

در داخل شهر حلب نیز درگیری‌ها میان دو طرف ادامه دارد و هر دو طرف سعی دارند تا مواضع خود را در این شهر مستحکم‌تر کنند. درگیری‌ها در استان ریف دمشق نیز ادامه دارد و مخالفان تمرکز نظامی خود را در شهر داریا که یکی از شهرهای استراتژیک این استان است، گذاشته‌اند. شهر داریا به فرودگاه نظامی المزه بسیار نزدیک است و این فرودگاه یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های نظامی دولت سوریه محسوب می‌شود، چون بیشتر هواپیماهای نظامی و هلی‌کوپترهای ارتش سوریه از این فرودگاه به هوا برمی‌خیزد.