گروه بین‌الملل- نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اسلوونی حاکی از پیروزی «بوروت پاهور» کاندیدای اپوزیسیون در این انتخابات است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کمیسیون انتخاباتی اسلوونی اعلام کرد که شمارش ۷/۹۹ درصد آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نشان می‌دهد که پاهور در دور دوم این انتخابات ۴/۶۷ درصد آرا و «دانیلو تورک» ۶/۳۲ درصد آرا را از آن خود کرده‌اند. پاهور یکی از اعضای حزب اپوزیسیونی سوسیالی دموکرات بوده و خواستار همکاری دولت و مخالفان برای غلبه بر بحران اقتصادی و جلوگیری از ایجاد شرایطی شده است که اسلوونی را نیز در زمره کشورهای بدهکار منطقه پولی یورو قرار می‌دهد. پاهور که طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ میلادی به عنوان نخست‌وزیر اسلوونی فعالیت کرده است، بعد از اعلام پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «هیچ مشکلی وجود ندارد که به کمک هم قادر به حل کردن آن نباشیم؛ پیشنهاد من این است که بین تمامی احزاب حاضر در پارلمان نوعی توافق ایجاد شود.»

انتخابات ریاست‌جمهوری اسلوونی در شرایطی برگزار شد که این کشور طی هفته‌های اخیر با موجی از تظاهرات علیه فساد و کاهش هزینه‌های بخش عمومی رو‌به‌رو بوده است.