ایالات متحده

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در اولین روز از نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد، درحالی‌که در نشست سال گذشته، در روز دوم در جمع رهبران جهان سخنرانی کرد. بایدن در جریان سخنرانی خود اعلامیه اخیر در گروه۲۰ را درباره کریدور هند-خاورمیانه که به‌عنوان رقیب طرح کمربند و جاده چین معرفی می‌شود، پیگیری کرد. بایدن گفت: «از طریق امارات، عربستان سعودی، اردن و اسرائیل، ما فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در دو قاره ایجاد خواهیم کرد. این بخشی از تلاش ما برای ساختن خاورمیانه یکپارچه‌تر است و نشان می‌دهد که چگونه عادی‌سازی و ارتباط اقتصادی بیشتر اسرائیل با همسایگانش تاثیرات مثبت و عملی دارد.»

اردن

ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن سخنرانی کوتاهی در مجمع عمومی ایراد کرد و تصمیم گرفت که از زمان تعیین‌شده ۱۵دقیقه بیشتر نشود. سخنرانی او در درجه اول بر دو موضوع متمرکز بود: بحران پناهندگان سوری و فلسطینی‌هایی که تحت اشغال اسرائیل زندگی می‌کنند. پادشاه اردن به‌شدت از این سازمان جهانی درخواست کرد تا برای رسیدگی به این مسائل بیشتر تلاش کند و افزود که امان نمی‌تواند دیگر پناهندگانی را که وارد کشور می‌شوند، مدیریت کند. اردن با ۲میلیون پناهنده فلسطینی و بیش از یک‌میلیون پناهنده که از جنگ سوریه گریخته‌اند، میزبان یکی از بالاترین تعداد پناه‌جویان در جهان است.

ترکیه

رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بیشتر در سخنرانی طولانی خود به روابط با عراق و سوریه، تنش‌ها در شرق مدیترانه و قفقاز اشاره کرد. اردوغان سخنرانی خود را با درخواست اصلاحات در سازمان ملل بر اساس شعار خود مبنی بر «جهان بزرگ‌تر از پنج است» آغاز کرد. ترکیه، همراه با قدرت‌های در حال ظهور مانند هند، از سازمان ملل خواسته است تا فرآیند تصمیم‌گیری خود را اصلاح کند. اردوغان گفت: «نهادهایی که پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شدند، دیگر منعکس‌کننده دنیای امروز نیستند. شورای امنیت دیگر ضامن امنیت جهانی نیست و به میدان جنگ برای استراتژی های سیاسی تنها پنج کشور تبدیل شده است.» ترکیه خود را به‌عنوان یک میانجی در صحنه جهانی مطرح کرده و یکی از تنها اعضای ناتو است که کانال ارتباطی باز با مسکو را حفظ کرده است. اردوغان متعهد شد که فعالیت‌های دیپلماتیک خود را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین افزایش دهد. او در سخنرانی طولانی خود طیف گسترده‌ای از موضوعات را مطرح کرد.

قطر

شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، حاکم قطر هتک حرمت به قرآن در کشورهایی مانند سوئد را موضوع اصلی سخنرانی خود قرار داد. وی در تریبون سازمان ملل گفت: «من می‌خواهم به برادران مسلمانم بگویم ما نباید طعمه هیچ احمق یا بیمار روانی شویم که با سوزاندن قرآن ما را تحریک می‌کند.» ثانی همچنین سخنان خود را بر مناقشه اسرائیل و فلسطین متمرکز کرد و گفت: «غیرقابل قبول است که مردم فلسطین در زیر یوغ... اشغالگری اسرائیل به زوال بیفتند.» ثانی همچنین جامعه بین‌الملل را به‌دلیل «انفعال آشکار» علیه اسرائیل مورد انتقاد قرار داد و گفت که عدم واکنش به اقدامات اسرائیل در کرانه باختری اشغالی و نوار غزه راه‌حل دو کشور را تضعیف می‌کند. او گفت: «اشغال معادل یک سیستم آپارتاید در قرن بیست‌ویکم شده است.»