این کشتی متعلق به «زودیاک ماری‌تایم»، یک شرکت بین‌المللی مدیریت کشتی در لندن بوده که از آنِ خانواده «اوفرِ اسرائیلی» است. ارتش آمریکا گفت که میسون یواس‌اس با کمک کشتی ‌های متحد منطقه‌ای، خواستار آزاد شدن کشتی تجاری توسط مهاجمان شد. فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «متعاقبا، پنج فرد مسلح کشتی را ترک و سعی کردند از طریق یک قایق کوچک فرار کنند؛ اما میسون مهاجمان را دنبال کرد که منجر به تسلیم نهایی آنها شد.» در این بیانیه آمده است: «دو موشک بالستیک از قسمت‌های تحت کنترل حوثی‌های یمن به سمت ناوشکن میسون و کشتی سنترال پارک شلیک شد؛ اما حدودا ۱۰مایل دورتر از کشتی‌ها در آب فرورفت و در نتیجه خسارت و آسیب‌دیدگی ایجاد نکرد. دولت در تبعید یمن مدعی شد که این حمله از سوی حوثی‌ها انجام شده است؛ اما حوثی‌ها که صنعا، پایتخت یمن را تحت کنترل دارند نه حمله به کشتی و نه موشک‌اندازی را تایید نکردند.

نبرد دریایی اوج می‌گیرد؟

حادثه روز گذشته، آخرین مورد از یکسری حملات در آب‌های خاورمیانه از زمان وقوع جنگ غزه در ۷اکتبر است. این هفته یک کشتی باری مرتبط با اسرائیل توسط نیروهای حوثی در دریای سرخ جنوبی توقیف شد. حوثی‌ها که همچنین موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین مسلح را به سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده‌اند، قول داده‌اند که کشتی‌های اسرائیلی بیشتری را هدف قرار دهند. زودیاک ماری‌تایم نیز در بیانیه‌ای بدون اشاره به اینکه مسوول این حمله چه کسی بوده است، گفت: کشتی باری سنترال پارک، هنگام عبور از آب‌های بین‌المللی، تقریبا ۵۴مایلی دریایی در ساحل سومالی، مورد حمله دریایی قرار گرفت.

در ادامه بیانیه این شرکت دریایی آمده است: «اولویت ما ایمنی ۲۲خدمه ما است. این کشتی ترکیه‌ای دارای یک خدمه چند ملیتی متشکل از خدمه روسی، ویتنامی، بلغاری، هندی، گرجستانی و فیلیپینی است.» گروه دریایی زودیاک همچنین از «نیروهای ائتلاف که به سرعت واکنش نشان دادند، از دارایی‌های موجود در منطقه و حمایت از قانون بین‌المللی دریایی حمایت کردند»، تشکر کرد. آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد که از حمله احتمالی در جنوب غربی عدن آگاه است و از کشتی‌های دیگر خواستند که احتیاط پیشه کنند. یک کشتی  تحت کنترل اسرائیل اخیرا در اقیانوس مورد حمله یک پهپاد مسلح ناشناس قرار گرفته که خسارتی نیز به آن وارد شده، اما کسی در این حمله زخمی نشده است.