افزایش نگرانی‌ها

در ابتدا، ممنوعیت سلام نازی‌ها در این لایحه گنجانده نشده بود؛ زیرا قانون فدرال برنامه‌ریزی کرده بود که این موضوع را به صلاح‌دید ایالت‌ها واگذار کند. با این حال، پس از چندین مورد، این لایحه اصلاح شد. در ماه مارس، گروهی از نئونازی‌ها با برخی از گروه‌های اقلیت جنسی در ملبورن درگیر شدند و اعضای آن درحالی‌که دستان خود را به نشانه سلام نازی‌ها در نزدیکی ساختمان پارلمان ایالتی بلند کرده بودند، تجمع آنها را به‌هم زدند.

در ماه اکتبر، سه مرد پس از اجرای یک سلام نازی در خارج از موزه یهودی سیدنی متهم به طرفداری از نازی‌ها شدند. در یک حادثه جداگانه در همان ماه، یک ویدئوی تاییدنشده نشان می‌دهد که گروهی از مردان در بیرون ساختمان اپرا، در جریان تظاهرات طرفدار فلسطینی‌ها فریاد می‌زنند «یهودیان را در اتاق گاز قرار دهید.» این ویدئو موجبات تحقیق پلیس را فراهم آورد. بر اساس گزارش شورای اجرایی یهودیان استرالیا، در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال گذشته حوادث ضد یهودی زیادی رخ داده است. دریفوس در ماه ژوئن، هنگام ارائه این قانون خاطرنشان کرد که قوانین فدرال با قوانین ایالتی تلفیق خواهد شد؛ چراکه همه ایالت‌ها و مناطق استرالیا قبلا قوانینی را تصویب کرده‌اند یا برنامه‌هایی را برای ممنوعیت نمادهای نازی‌ها اعلام کرده‌اند.

او هنگام توضیح این طرح گفت: «ما متاسفانه شاهد افزایش افرادی بودیم که این نمادهای پست را به نمایش گذاشتند؛ نمادهایی که جایی در استرالیا ندارند، باید منفور باشند. هیچ جایی در استرالیا برای نمادهایی که وحشت هولوکاست را تجلیل می‌کنند، وجود ندارد.» قانون جدید همچنین نمایش عمومی یا تجارت نمادهای مرتبط با سازمان‌هایی را که استرالیا به‌عنوان «تروریست» معرفی می‌کند؛ مانند داعش، حماس یا حزب کارگران کردستان ممنوع می‌کند. آژانس جاسوسی استرالیا هشدار داده است که گروه‌های راست‌افراطی در استرالیا در حال افزایش هستند و سازمان‌دهی و دیده شدن آنها بیشتر شده است. پیش‌تر یک برتری‌طلب سفیدپوست متولد استرالیا، ۵۱نمازگزار مسلمان را در مسجد کرایست‌چرچ در نیوزیلند در سال۲۰۱۹ به قتل رساند.