ترامپ در حالی در این مراسم حاضر شد که از سوی قاضی انگوران، قاضی یک دادگاه نیویورکی مجبور به پرداخت جریمه ۳۵۰میلیون دلاری به اضافه جریمه آن شده است. نامزد حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی کاخ سفید برای اولین‌بار پس از صدور حکم، خطاب به حامیان خود در یک گردهمایی تبلیغاتی در میشیگان به هزاران حامی گفت که این تصمیم یک «ترفند مداخله در انتخابات» است. او این ادعا را مطرح کرد که رای قاضی بخشی از یک توطئه «جناح چپ» با هدف جلوگیری از رئیس‌جمهور شدن مجدد او است و افزود: «این سوءاستفاده‌های زننده از قدرت فقط حمله به من نیست، بلکه حمله به همه آمریکایی‌ها است.»ترامپ همچنین دروغ خود را تکرار کرد که شکست او در انتخابات۲۰۲۰ از جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا به‌دلیل تقلب در انتخابات بوده است. این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که ترامپ با جریمه‌های متعددی از سوی دادگاه‌های مختلف روبه‌رو است.

روز جمعه انگوران ترامپ را از خدمت به‌عنوان کارمند یا مدیر هر شرکت نیویورکی به مدت سه سال منع کرد. قاضی نیویوروکی درباره ترامپ و مدافعانش گفت: «عدم پشیمانی آنها دارای یک ساختار آسیب‌شناسانه است.» لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک ترامپ و شرکت‌های خانوادگی‌اش را متهم کرده است که در طول یک دهه ۳.۶میلیارد دلار دارایی خالص خود را بیش از حد اعلام کرده‌اند تا بانک‌ها را فریب دهند تا با شرایط بهتری به شرکت ترامپ وام بدهند. ترامپ همچنین با چهار محاکمه کیفری ایالتی و فدرال، از جمله یکی از آنها که قرار است در ۲۵مارس در نیویورک آغاز شود، به دلیل پرداخت‌های پنهانی به یک ستاره فیلم‌های مستهجن مواجه است. این به آن معناست که ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواهد بود که به اتهامات کیفری محاکمه می‌شود. ترامپ اندکی پس از نیکی هیلی، آخرین رقیب باقی‌مانده‌اش برای نامزدی ریاست‌جمهوری که مراسمی را در کارولینای جنوبی برگزار کرد، صحبت کرد.

صبح شنبه، هیلی بیشتر وقت خود را به پرونده‌های کیفری ترامپ اختصاص داد. هیلی اغلب می‌گوید «هرج و مرج» ترامپ را دنبال می‌کند و به‌دلیل مشکلات حقوقی بی‌شمارش نمی‌تواند رئیس‌جمهور یا نامزد موثری باشد. او در ماه مارس و آوریل در دادگاه حاضر خواهد شد. او در ماه مه و ژوئن در دادگاه حاضر خواهد شد. هیلی به فاکس‌نیوز گفت: «او خودش گفت که بیشتر زمانش را به جای اینکه صرف کارزار انتخاباتی‌اش کند، باید در دادگاه‌ها صرف کند.» ترامپ پس از پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی اخیر در آیووا، نیوهمپشایر و نوادا، به کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری و به دورنمای احتمال پیروزی در انتخابات عمومی نزدیک شده است. هیلی که مسیر مشخصی برای نامزدی جمهوری‌خواهان ندارد، از کناره‌‌گیری خودداری کرده است.

او در ایالت زادگاهش کارولینای جنوبی که انتخابات مقدماتی خود را در ۲۴فوریه برگزار می‌کند، احتمالا آخرین بخت خود را در رقابت با ترامپ بیازماید؛ جایی که وی در نظرسنجی‌ها از ترامپ عقب‌تر است. در راهپیمایی شامگاه شنبه، هیلی همچنین به ترامپ به‌دلیل عدم اظهارنظر درباره مرگ الکسی ناوالنی، برجسته‌ترین رهبر مخالفان روسیه حمله کرد. ترامپ در گردهمایی خود در میشیگان بار دیگر نامی از ناوالنی نبرد. هیلی در سخنرانی در جمعی از مردم در ایرمو، کارولینای جنوبی ترامپ را متهم کرد که در گذشته دلداده پوتین بوده است.