گروه بین‌الملل- وزارت انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلستان اعلام کرد اگر این کشور بتواند شبکه انرژی را بهبود بخشد و به نیروی کار آموزش دهد، انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ ده برابر خواهد شد.

به گزارش بلومبرگ، براساس تحقیقی که در وب سایت این وزارتخانه قرار گرفته است از نیروگاه‌های بادی، صفحات خورشیدی و تولید برق از بخار در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۹۷۰۰ گیگاوات ساعت و در سال ۲۰۳۰، ۴۲۴ هزار گیگاوات ساعت برق تولید خواهد شد. انگلستان در سال ۲۰۰۹ از این منابع ۳۵۴ هزار گیگاوات ساعت برق تولید کرد. اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، ۱۵ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کند و دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان، می‌خواهد دولتش به سبزترین دولت انگلستان تبدیل شود. چارلز هندری، وزیر انرژی انگلستان، در بیانیه‌ای که به صورت ایمیل منتشر شد، اعلام کرد: «این مساله مهمی است که حمایت ما از تولید برق از منابع تجدیدپذیر هم موجب رشد سرمایه‌گذاری می‌شود و هم ارزش پولی را که در دست مصرف‌کنندگان است افزایش می‌دهد.»

در این تحقیق آمده است اگر محدودیت‌های کنونی همچنان باقی بماند، حداکثر ظرفیت تولید برق از منابع تجدیدپذیر در سال ۲۰۲۰، ۱۰۵ هزار گیگاوات ساعت و در سال ۲۰۳۰، ۲۲۰ هزار گیگاوات ساعت خواهد بود. دولت انگلستان از یافته‌های این تحقیق برای تصمیم‌گیری‌ها در زمینه سیاستگذاری انرژی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ استفاده خواهد کرد.