گروه بین‌الملل- دیروز، سه‌شنبه، قیمت نفت به بیش از بشکه‌ای ۹۱ دلار رسید. زیرا سرمایه‌گذاران این مساله را بررسی می‌کردند که آیا پارلمان یونان اقدامات ریاضتی بیشتری را به منظور دریافت بخش بعدی کمک‌های بین‌المللی تصویب خواهد کرد یا خیر.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه اوت به ۰۶/۹۱ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۵۵ سنت کاهش در رقم ۶۱/۹۰ دلار ثابت شد. در لندن نفت خام برنت برای تحویل در ماه اوت ۱۱/۱۱۷ دلار در هر بشکه معامله شد. امروز، چهارشنبه، قانونگذاران یونان درباره برنامه ۴۰ میلیارد دلاری ریاضت اقتصادی رای‌گیری می‌کنند. این برنامه برای کاهش هزینه‌های دولت که مقامات اروپا می‌گویند شرط اصلی دریافت قسط بعدی وام نجات ۱۵۶ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول است، ضروری است. اگر پارلمان یونان این برنامه را تصویب نکند، این مساله به تعویق بازپرداخت بدهی‌های این کشور و گسترش بی‌ثابتی به دیگر کشورهای اروپایی منجر می‌شود.

مرکز مشاوره انرژی کامرون هانوور گزارش داد:«اکثر تحلیلگران انتظار دارند یونان متوجه باشد تاچه اندازه در خطر است. اما مخالفان برنامه ریاضتی می‌گویند ممکن است مردم یونان به این نتیجه برسند که به تعویق افتادن بازپرداخت بدهی‌ها کمتر از برنامه ریاضتی دردناک است.»

ضعف اقتصادی آمریکا نیز نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. روز دوشنبه وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد هزینه مصرف‌کننده در ماه مه تغییر نکرده که این بدترین نتیجه از دسامبر سال ۲۰۰۹ تاکنون است.

در دیگر معاملات بورس نیویورک برای ماه جولای، بنزین ۸۳/۲ دلار در هر گالن معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۲۷/۴ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.