گروه بین‌الملل- دولت سوریه اعلام کرد که از مخالفان حکومت «بشار اسد» رییس‌جمهوری سوریه دعوت کرده است تا در مذاکره درباره «گفت‌وگوی ملی» در ۱۰ جولای شرکت کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، دولت سوریه روز دوشنبه ضمن دعوت از مخالفان حکومتی برای شرکت در گفت‌وگوی ملی اعلام کرد که تغییرات در قانون اساسی محور اصلی مذاکرات حکومت با مخالفان در نشست دهم ماه جولای خواهد بود. از زمان دعوت بشار اسد برای آغاز گفت‌وگوهای ملی در این کشور در هفته گذشته، بسیاری از چهره‌های اصلی مخالفان این درخواست را ناکافی دانسته و رد کرده‌اند و حتی برخی از مخالفان حاضر نشده‌اند در نشست روز دوشنبه در دمشق حضور یابند. بر اساس این گزارش، احتمالا در این گفت‌وگوها، بند مربوط به حاکمیت حزب بعث سوریه در قانون اساسی این کشور لغو خواهد شد. در نشست روز دوشنبه در دمشق تعدادی از طرفداران حکومت بشار اسد نیز حضور داشتند. از این گردهمایی به عنوان نشست جریان‌های مستقل برای دستیابی به راه‌حلی برای خروج از بحران کنونی یاد شده است. طبق این گزارش، حدود ۱۵۰ نفر از مخالفان در نشست روز دوشنبه در دمشق حضور داشته‌اند و درباره راهکارهای پایان دادن به بحران سوریه گفت‌وگو کرده‌اند.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه دست‌کم یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در تظاهرات ضد دولتی کشته و در حدود ۱۲ هزار نفر نیز بازداشت شده‌اند.