گروه بین‌الملل- نائوتوکان نخست‌وزیر ژاپن برای مهار بحران اتمی و تبعات ناشی از زمین‌لرزه در این کشور دو وزیر به کابینه خود اضافه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، نخست‌وزیر ژاپن با انتصاب «گوشی هوسونو» به عنوان وزیر امور مربوط به بحران اتمی فوکوشیما و «ریو ماتسوموتو» وزیر فعلی محیط‌زیست به سمت وزیر بازسازی منطقه شمال شرقی ژاپن و جذب مشاوران عالی، تلاش می‌کند به هر ترتیبی با حفظ مسند خود، ژاپن را از بحران نجات دهد. وی که به تازگی مجددا توانسته رای اعتماد پارلمان را به دست آورد، بدون اشاره دقیق به تاریخ کناره‌گیری از سمت خود که پیش از این وعده آن را داده بود، عملی شدن این مساله را وابسته به شرایطی خاص دانست.

کان گفت: «پیش از این اعلام کرده‌ام که هر زمانی مسوولیت خود را به طور کامل انجام دادم، مایل هستم صحنه قدرت را به نفع نسل جوان خالی کنم؛ از نظر من این مسوولیت‌ها در به ثمر رساندن مرحله دوم بودجه الحاقی، لایحه پیشبرد انرژی‌های تجدیدپذیر و تصویب بودجه ویژه بازسازی خلاصه می‌شود.» نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد مردم ژاپن، خواستار استعفای نخست‌وزیر تا پایان ماه اوت هستند.