گروه بین‌الملل- مردم سراسر جهان پایان سال ۲۰۱۱ و آغاز سال ۲۰۱۲ میلادی را جشن گرفتند.

شهر سیدنی در استرالیا، آغاز سال نو میلادی را با ۱۵ دقیقه آتش بازی چند میلیون دلاری در نیمه شب به وقت محلی اعلام کرد.در هنگ‌کنگ شمارش معکوس برای آغاز سال ۲۰۱۲ به وسیله شماره‌های غول پیکر نورانی روی یک آسمان خراش به اجرا گذاشته شد. ساموآ و توکلائو در قاره اقیانوسیه، اولین کشورهایی بودند که وارد سال نو میلادی شدند. شرایط بد آب و هوایی موجب شد که دست‌اندرکاران نیوزیلند، رویدادهای بیرونی را تعطیل کنند، اما به هر حال مراسم آتش‌بازی با وسعت کمتری برگزار شد. پیام سال نو میلادی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم با یک تم غم‌انگیز همراه بود مبنی بر این که سال جدید احتمالا سخت‌تر از سال ۲۰۱۱ خواهد بود، هرچند مرکل ابراز امیدواری کرد که بحران مالی اروپا موجب نزدیک‌تر شدن کشورهای عضو شود.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد که دومین سال ریاست او بر این سازمان از دیروز یکشنبه آغاز شد، ابراز امیدواری کرد که جنبش موسوم به بهار عربی که از سال ۲۰۱۱ در کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه آغاز شده است، در سال جدید نیز به سوی دموکراسی ادامه یابد.

در پاریس و سایر شهرهای اروپایی نیز در شرایطی پایان سال جشن گرفته شد که این قاره شاهد بحران اقتصادی در سال ۲۰۱۱ بود. برای بریتانیا نیز سال نو میلادی در شرایطی آغاز شد که امسال در این کشور مراسم بزرگداشت شصتمین سال به سلطنت رسیدن الیزابت دوم و مسابقات المپیک لندن برگزار خواهد شد.

و سرانجام این که صدها هزار نفر در میدان نیویورک آمریکا جمع شدند و برای مدت کوتاهی تظاهرات خود علیه یک درصد ثروتمندان را متوقف کردند تا شاهد شلیک توپ‌های تشریفاتی سال نو میلادی باشند.