ایسنا- حزب مخالف دولت زیمبابوه اعلام کرد که هنوز درباره حضور مورگان چانگیرای، رهبر خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه و رقابت با رابرت موگابه تصمیم نگرفته است. به گزارش خبرگزاری رویتر، مقامات انتخاباتی روز جمعه اعلام کردند که چانگیرای که ریاست حزب مخالف اصلی زیمبابوه موسوم به «جنبش تغییرات دموکراتیک» را بر عهده دارد در انتخابات ریاست جمهوری ‌٢٩ مارس، رابرت موگابه، رییس‌جمهور این کشور را شکست داده ولی نتوانسته اکثریت قاطع آرای لازم برای جلوگیری از کشیده شدن انتخابات به دور دوم را کسب کند.

جنبش تغییرات دموکراتیک مقامات انتخاباتی زیمبابوه را به تقلب انتخاباتی و تغییر نتایج انتخابات که نشان می‌دهد چانگیرای با کسب ‌٩/٤٧درصد آرا در برابر ‌٢/٤٣درصد آرا موگابه پیروز شده، متهم کرده‌اند.

این حزب معتقد است که چانگیرای به طور قاطع در انتخابات پیروز شده و کار حکومت موگابه تمام شده است. اما دولت اعلام کرد که انتظار دارد حزب MDC در انتخابات شرکت کند. برایت ماتونگا، معاون وزیر اطلاع‌رسانی زیمبابوه گفت: ما می‌دانیم که آنها قصد دارند در دور دوم انتخابات شرکت کنند ولی از آنجا که آماده نیستند، می‌خواهند وقت را تلف کنند. اما حزب مخالف اصلی زیمبابوه مجددا بر موضع خود تاکید کرد که چانگیرای به طور قاطع در دور اول انتخابات در ‌٢٩ مارس پیروز شده و نیازی به برگزاری دور دوم نیست. حزب MDC خاطرنشان کرد که به نمایندگان این حزب اجازه تایید صحت و سقم نتایج انتخابات داده نشده است.