گروه بین‌الملل - جان ادواردز و سام فون دو کاندیدای اصلی برای معاون اولی باراک اوباما برای دور بعدی انتخابات هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کارولین چیک به خبرنگاران گفت در ملاقات با گروه انتخابات معاون اول اوباما دریافته است که نام این دو تن نیز در لیست گروه قرار دارد. جان ادواردز هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد اگر اوباما به وی پیشنهاد معاون اولی را دهد او قبول خواهد کرد. وی گفت: با این که من دنبال این شغل نیستم، ولی اگر به من پیشنهاد شود خواهم پذیرفت.

اوباما که اخیرا ۸۵میلیون دلار کمک نهادهای بزرگ دولتی را رد کرده است می‌خواهد همچنان بر شبکه کمک‌کنندگان خصوصی مردمی متکی باشد و به نظر می‌رسد که می‌خواهد شیوه جدیدی از رقابت انتخاباتی را پایه‌ریزی کند. پس از رد این کمک وی اولین آگهی تبلیغاتی خود برای دور دوم را پخش کرد که در آن اوباما سعی دارد ضمن احترام به ارزش‌های سنتی آمریکا شعارهای جدید خود را ترویج کند.

تحلیلگران می‌گویند: با رهایی و آزادی از شیوه‌های سنتی جمع‌آوری پول اوباما قصد دارد نظریه خود را در این باره که جذابیتش باعث برنده شدنش در ایالت‌هایی می‌شود که دموکرات‌ها در آن اوضاع خوبی تاکنون نداشته‌اند، ثابت کند.

باراک اوباما همچنین اخیرا در سخنرانی از زنان مسلمان که از نشستن در سکوی پشت تریبون به دلیل داشتن حجاب منع شده بودند، عذرخواهی کرد.