فارس - مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق برای حل‌وفصل اختلافات داخلی این اقلیم، به دعوت جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا به واشنگتن رفت.

در بیانیه‌ای که از سوی دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق منتشر شده، آمده‌ است که بارزانی، روز دوشنبه خاک این اقلیم را برای انجام یک سفر وی‍ژه چند روزه به خارج از عراق ترک کرده است. این بیانیه‌ هیچ اشاره‌ای به‌ مقصد سفر وی و اینکه آیا هدف از این سفر سیاسی است یا درمانی، نکرده است، اما یک منبع آگاه‌ در دفتر مسعود بارزانی فاش کرد، بارزانی با هدف گفت‌وگو درباره شورای استان‌ها و اختلافات پیش‌آمده‌ بین ارتش‌ و نیروهای پیش‌مرگ و همچنین مساله کرکوک به‌ آمریکا دعوت شده‌ و قرار است در این سفر با رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا نیز دیدار کند.

از سوی دیگر، گزارش‌های دریافتی حاکی است که جلال طالبانی، رییس‌جمهوری عراق نیز در پی وخامت وضعیت جسمانی خود به آمریکا منتقل شده است.

پایگاه خبری المرصد العراقیظ به نقل از منابع آگاهی که نامی از آنها نبرده است، نوشت: طالبانی، جمعه گذشته به بیماری شدیدی دچار شد که برای مدتی از هوش رفت و با اینکه تیم پزشکی وی خواستار معالجه او شدند، اما به توصیه پزشکان، برای مداوا به آمریکا منتقل شد.

انتشار این خبر در هفته گذشته نیز اهداف سفر اخیر بارزانی به واشنگتن را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

مسعود بارزانی، اوایل سال جاری میلادی نیز در سفری مشابه، عراق را به مقصد نامعلومی ترک کرده بود و ریاست منطقه کردستان عراق در آن زمان نیز سفر وی را وی‍ژه و چند روزه اعلام کرده بود.

در آن زمان اخبار ضد و نقیضی درباره مقصد سفر رییس منطقه کردستان عراق منتشر شد و درحالی که برخی منابع کرد از جمله یکی از محافظان بارزانی به وی و سفرش به سرزمین‌های اشغالی برای درمان خبر داده بودند، اما بارزانی پس از بازگشت به عراق با تکذیب زخمی‌شدن خود اعلام کرد که برای معالجه دندان به اتریش سفر کرده بود.