فارس - کارشناسان اقتصادی آمریکا با پیش‌بینی کاهش صادرات آمریکا در نیمه دوم سال ۲۰۰۸ هشدار دادند شرایط اقتصادی آمریکا طی این مدت بحرانی‌تر از شش ماه نخست خواهد بود.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: کارشناسان اقتصادی آمریکا بر این باورند شرایط اقتصادی این کشور طی شش ماه دوم امسال به مراتب بحرانی‌تر از شش ماه نخست خواهد بود. براساس این گزارش اقتصاد آمریکا با کاهش چشمگیر هزینه‌های مصرفی رو به رو است و این در حالی است که هزینه‌های مصرفی دو سوم اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد.

کنث چناولت رییس موسسه تحقیقات اقتصادی آمریکن اکسپرس در این باره گفت: به نظر من ساختارهای اقتصادی آمریکا تا پایان سال ۲۰۰۸ به شدت تضعیف خواهد شد. وی افزود: کاهش تقاضای خارجی نیز موجب افت صادرات آمریکا طی شش ماه دوم ۲۰۰۸ خواهد شد.

افزایش تورم و بیکاری، ثابت بودن دستمزدها، رکود و کاهش قیمت مسکن و بحران بازارهای مالی مهم‌ترین مشکلات اقتصادی آمریکا در شرایط کنونی به شمار می‌رود.

به اعتقاد صاحب‌نظران، برنامه‌های دولت بوش برای نجات اقتصاد آمریکا از رکود تا کنون ثمری نداشته است.

موسسه جی پی مورگان نیز هشدار داد کاهش صادرات آمریکا موجب افزایش بیکاری در این کشور خواهد شد. افزایش ارزش دلار در برابر یورو، احتمال کاهش بیش از پیش صادرات آمریکا را افزایش داده است.