ایسنا- پرویز مشرف در میان فشارهای موجود برای کناره‌گیری از ریاست‌جمهوری، روز پنج‌شنبه خواستار ایجاد ثبات و آشتی میان احزاب برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی و امنیتی شد. پرویز مشرف، رییس‌جمهوری پاکستان در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت روز استقلال این کشور به طرح استیضاحش که از سوی دولت ائتلافی به رهبری حزب بی‌نظیر بوتو تنظیم شده است، هیچ اشاره‌ای نکرد.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی‌مان را حل و فصل کنیم و با تروریسم مبارزه کنیم به ثبات سیاسی نیازمندیم که در صورت عدم دستیابی به این امر نمی‌توانیم به درستی به این مسائل رسیدگی کنیم.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که مشرف پیش از مواجهه با استیضاح خود از قدرت کناره‌گیری می‌کند، البته سخنگوی وی این نظرات را رد کرده است. مشرف در حالی به کاهش ارزش روپیه در مقابل دلار اشاره و نسبت به خروج سرمایه از کشورش هشدار می‌داد که امروز بازارهای پاکستان تعطیل بودند. مشرف با اشاره به کنار گذاشتن اختلافات از سوی احزاب اظهار داشت که به نظر وی ثبات سیاسی تنها از طریق وفاق و‌ آشتی و نه مجادله میسر خواهد شد. یوسف رضا گیلانی، نخست‌وزیر پاکستان و یکی از رهبران ارشد حزب مردم بی‌نظیر بوتو نیز در سخنرانی خود به مناسبت روز استقلال کشورشان بدون اشاره به سخنرانی مشرف اظهار داشت که دولتش به وفاق میان احزاب سیاسی معتقد است، اما دوران ظلم و دیکتاتوری برای همیشه از بین رفته است. رهبران احزاب پاکستانی نیز امروز اعلام کردند که ارتش پاکستان که مدت‌های طولانی بر این کشور حکمرانی می‌کرده برای پشتیبانی از رییس دیرینه‌شان دست به نظارت در امور نخواهند زد.