ایسنا- نوازشریف درخواست زرداری را برای بازگشت به ائتلاف دولت رد کرد. نواز شریف، رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز پاکستان در دیدار با آصف علی زرداری، رییس‌جمهوری منتخب این کشور درخواست او را مبنی بر بازگشت به ائتلاف دولت رد کرد. اقبال احسان، مسوول اطلاع‌رسانی حزب مسلم لیگ شاخه نواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت، دیدار نواز شریف با زرداری با هدف تبریک گفتن به او به دلیل انتخابش به عنوان رییس‌جمهوری پاکستان صورت گرفت.

وی افزود: زرداری در این دیدار از نواز شریف خواست تا بار دیگر به ائتلاف دولت بازگردد، اما او تاکید کرد که امکان این امر در شرایط فعلی وجود ندارد.

صدیقی فاروق، سخنگوی حزب مسلم لیگ نیز با تاکید بر ملاقات کوتاه‌مدت زرداری و نواز شریف اظهار داشت: در این دیدار دو طرف به بررسی مسائل سیاسی نپرداختند.

این در حالی است که حزب نواز شریف درخواست رسمی‌اش را مبنی بر اختصاص کرسی‌های جداگانه به اعضای این حزب در پارلمان به رییس پارلمان پاکستان ارائه داده است. حزب نواز شریف ماه گذشته به دلیل اختلافات بر سر بازگرداندن قضات بر کنار شده‌ پاکستانی در دوره پرویز مشرف، رییس‌جمهوری سابق این کشور از ائتلاف دولت کناره‌گیری کرد. علاوه بر این نواز شریف با حزب مردم پاکستان در خصوص نامزدی زرداری به عنوان رییس‌جمهوری این کشور توافق نداشت.

مسوول اطلاع‌رسانی حزب مسلم لیگ در عین حال تاکید کرد: نواز شریف در دیدار با زرداری بر تداوم حمایت‌های حزب مسلم لیگ از دولت پاکستان تاکید کرد. از سوی دیگر روز گذشته زرداری به‌عنوان رییس جمهوری پاکستان سوگند یاد کرد.