گروه بین‌الملل- روز پنج‌شنبه ارزش سهام به طور قابل توجهی به وضع خوب سابق خود بازگشت. زیرا سرمایه‌گذاران برخی از مهره‌های قوی‌تر بخش مالی را خریدند و به بخش‌های مواد اولیه و حمل‌ونقل پول سرازیر کردند. شاخص میانگین صنعتی داوجونز بیش از ۱۶۰واحد افزایش یافت. کاهش قیمت نفت خام به کمتر از ۱۰۱دلار در هر بشکه نیز به معکوس کردن زیان‌های وال‌استریت کمک کرد. به خصوص به افزایش ارزش سهام خودروسازان و شرکت‌های حمل‌ونقل مثل شرکت سی‌اس‌ایکس شرکت فورد موتور و شرکت جنرال موتورز کمک کرد.

در ابتدای روز پنج‌شنبه سهام اکثر بانک‌ها به دلیل نگرانی از اطلاعیه شرکت لمان برادرز فروخته شد. این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد واحد مدیریت سرمایه‌گذاری و دارایی‌های مستغلات جانبی خود را بفروشد.

این شرکت پس از به بار آوردن بدهی‌در دارایی‌های مربوط به مستغلات به دنبال افزایش پول نقد است. معامله‌گران و تحلیل‌گران تحت تاثیر گام‌‌هایی که توسط لمان برادرز برداشته شد قرار نگرفتند و این امر به ارزش سهام لطمه زد. شرکت سیتی‌گروپ و شرکت گلدمن ساکس میزان سهام عرضه شده خود را کم کردند تا از خریده شدن جلوگیری کنند. ارزش سهام لمان برادرز ۰۳/۳دلار یا ۴۲درصد سقوط کرد و به ۲۲/۴دلار رسید. ارزش سهام شرکت‌های جی‌پی‌مورگان، ولزفارگو و حتی شرکت واشنگتن میوچال افزایش یافت. پس از بسته شدن بازار در روز پنج‌شنبه، شرکت واشنگتن میوچال اعلام کرد انتظار دارد پیش‌بینی فصل سوم این شرکت در مورد زیان‌های وام حدود ۵/۴میلیارد دلار باشد که این میزان کمتر از ۹/۵میلیارد دلار در فصل دوم است. شاخص داوجونز پس از کاهش ۱۷۰ واحدی در ابتدای روز، ۷۹/۱۶۴واحد یا ۴۶/۱درصد افزایش یافت و به ۷۱/۱۱۴۳۳واحد رسید.

دیگر شاخص‌ها نیز افزایش داشت. شاخص استاندارد اندپورز ۵۰۰، ۰۱/۱۷واحد یا ۳۸/۱درصد افزایش یافت و به ۰۵/۱۲۴۹واحد رسید در حالی که شاخص نسدک کامپوزیت ۵۲/۲۹واحد یا ۳۲/۱درصد افزایش یافت و به ۲۲/۲۲۵۸واحد رسید.

شاخص راسل ۲۰۰۰ که مربوط به شرکت‌های کوچک‌تر است ۸۴/۱واحد یا ۲۶/۰درصد افزایش یافت و به ۷۱۹۰۰۰ واحد رسید. برخی از شرکت‌های مالی در وال‌استریت کاهش بسیاری را در ارزش سهامشان ثبت کردند، زیرا سرمایه‌گذاران در مورد سلامت ترازنامه‌های آنها نگران بودند. ارزش سهام موسسه مالی مریل لینچ ۸۷/۳ دلار یا ۶/۱۶درصد کاهش یافت و به ۴۳/۱۹دلار رسید و ارزش سهام شرکت واچوویا ۸۰سنت یا ۳/۵درصد کاهش یافت و به ۲۸/۱۴دلار رسید.

اما ارزش سهام جی پی مورگان ۲۵/۲دلار یا ۷/۵درصد افزایش یافت و به ۶۵/۴۱دلار رسید. ارزش سهام شرکت ولز فارگر ۱۵/۲دلار یا ۸/۶درصد افزایش یافت و به ۸۵/۳۳دلار رسید و ارزش سهام شرکت واشنگتن میوچال از زیان شدید بهبود یافت و با ۵۱سنت یا ۲۲درصد افزایش به ۸۳/۲دلار رسید. ارزش سهام بانک آمریکا ۶۶سنت یا ۲درصد افزایش یافت و به ۰۶/۳۳دلار رسید.روز پنج‌شنبه با افزوده شدن قدرت خرید سرمایه‌گذاران به افزایش ارزش دلار، در بورس نیویورک قیمت نفت‌خام سبک شیرین ۷۱/۱ دلار سقوط کرد و به ۸۷/۱۰۰دلار در هر بشکه رسید، اما قیمت بنزین بالا بود و بازار نگران بود که توفان آیک می‌تواند به تاسیسات انرژی در خلیج مکزیک آسیب وارد کند.

سرمایه‌گذاران همچنین نگران مصرف‌کنندگان بودند. زیرا وزارت کار آمریکا اعلام کرد تعداد افرادی که به دنبال مزایای بیکاری هستند، هفته گذشته ۶۰۰۰ نفر کاهش یافت و به ۴۴۵۰۰۰ نفر رسید. پیش‌بینی تحلیلگران ۴۴۰۰۰۰ نفر بود.وزارت بازرگانی اعلام کرد کسری تجاری آمریکا در ماه جولای به بالاترین میزان خود طی ۱۶ ماه رسیده است، زیرا واردات نفت افزایش داشته است. این امر رشد خوب صادرات را تعدیل کرد.ارزش سهام جنرال موتورز ۳۳/۱ دلار یا ۷/۱۱درصد افزایش یافت.خارج از آمریکا، شاخص میانگین نیکی ژاپن ۹۸/۱ درصد سقوط کرد.

شاخص اف‌تی‌‌اس‌ایی ۱۰۰ انگلستان ۸۹/۰درصد، شاخص داکس آلمان ۵۱/۰درصد و شاخص سی‌ای‌سی- ۴۰ فرانسه ۸۱/۰درصد سقوط کرد.