ایرنا- بر اساس بررسی به عمل آمده از سوی سازمان مالی بین‌المللی و بانک جهانی، نیوزیلند رتبه دوم جهان را در تسهیلات تجاری به خود اختصاص داد.

براساس این بررسی که میان ۱۸۱ کشور در جهان در مورد روند تجاری آنان صورت گرفت، نیوزیلند توانست پس از سنگاپور رتبه دوم را در مورد تسهیلات تجاری از آن خود کند. نیوزیلند توانست رتبه نخست را در آغاز تجارت و رتبه چهاردهم را در مورد به خدمت گرفتن نیروی کار به خود اختصاص دهد.

سنگاپور برای سومین سال پیاپی توانست از رتبه نخست خود در اعطای تسهیلات تجاری محافظت کند. در این بررسی پس از نیوزیلند، ایالات‌متحده آمریکا رتبه سوم، هنگ کنگ مقام چهارم و دانمارک و انگلیس به ترتیب رتبه‌های پنجم و ششم و در نهایت، استرالیا رتبه نهم را به خود اختصاص دادند. سازمان مالی بین‌المللی و بانک جهانی در گزارش خود تصریح کرده اند که اقتصاد هر کشور به قوانین کارآمد و موثر و نیز قوانینی که سهولت و قابلیت دسترسی را برای استفاده‌کنندگان فراهم آورد، نیاز دارد. بنابه تاکید این نهادها، در غیر این صورت شرکت‌ها و در نتیجه اقتصاد آن کشور در دام خلاء مقرراتی، اقتصاد غیر رسمی و اشتغال کمتر نیروی کار برخوردار از قوانین کار گرفتار خواهد شد.